Pazar 24.03.2013

Lojistikte ilk 10 için altyapımız yetersiz

Dünya Bankası'nın 2012 yılı Lojistik Performans Endeksi'ni açıklaması üzerine Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Şerafettin Aşut son göstergelere göre, Türkiye'nin geçen yıla göre 7 basamak atlayarak 27'inci sıraya yükseldiğine dikkat çekti. Aşut, yükselişin sevindirici olduğunu ancak ilk 10 hedefine ulaşmak için lojistik altyapılarının yetersiz olduğunu vurguladı.
'ŞİRKET BOLLUĞU' YETMİYOR
Şerafettin Aşut, "Çok fazla lojistik firmanızın olması, stratejik önemimizin olması, limanınız veya binlerce TIR'a sahip olmanız sizi bir lojistik merkezi yapmaya yetmiyor. Lojistik, tüm bunların planlanması ve hesaplanmasıdır. Mantıklı bir planlama olmadan lojistik yapamazsınız veya yaptığınız lojistikten para kazanamazsınız. Bu verimsiz lojistik maliyetlere negatif yansır ve rekabette yarar getirmez. Tüm bu verimliliğin sağlanacağı yer lojistik merkezlerdir" dedi. Lojistik merkezinin kurulacağı yerin de önemli olduğunun altını çizen Aşut, "Türkiye'nin İstanbul'dan sonra en büyük dış ticaret merkezi olan Mersin'de yapılması planlanan, iş dünyası olarak gereken tüm çabanın gösterildiği Mersin Lojistik İhtisas OSB modelinin hala hayata geçmemesi, Türkiye'nin lojistikte ilk 10'a girme hedefi ile çelişmektedir. 500 milyar dolarlık ihracatın yükünü bu altyapı ile taşıyamayız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.