Cumartesi 06.04.2013

"Dünyada yok ki biz ithal edelim"

Akdeniz Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Mahmut Arslan 'GDO'lu pirinç' haberine tepki gösterdi

Bazı medya organlarında Mersin'de GDO'lu pirinç ithal edildiği yönünde çıkan haberler üzerine bir açıklama yapan Akdeniz Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Ulusal Baklagil Konseyi Başkanı Mahmut Arslan, haberlerin gerçeği yansıtmadığını ve teyit edilmeyen bilgi kirliliğinden kaynaklandığını söyledi.

DÜNYADA ÜRETİLMİYOR

Hububat-bakliyat sektörüne 76 milyon dolarlık ihracatıyla katkı sağlayan pirinç ile ilgili "GDO'lu Pirinç Skandalı" şeklinde çıkan haberlerle ilgili yazılı açıklama yapan Arslan "Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın da belirtildiği üzere, bugüne kadar ticarete konu olmuş GDO'lu çeltik üretimi hiçbir şekilde yapılmamıştır. Dünyada henüz üretimi yapılmayan bir ürünün ithal edilmesi de söz konusu olamaz" dedi.
SINIR BİNDE 9
Mahmut Arslan şunları söyledi: "Çeşitli yayın organlarında çıkan mesnetsiz haberlerin kaynağı, çeltik kabuğuna on binde 4 oranında GDO bulaşmasından ibarettir. AB ülkelerinde bu bulaşmaların engellenemeyeceği kabul edilmekte ve binde 9'luk bir oranla ithalata izin verilmektedir. Buna karşın ülkemiz mevzuatında çeltiğin bulaşma oranının sıfır olması beklenmektedir. Araştırma yapılmadan hazırlanan bu haberler sektörümüzü baltalayacaktır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.