Cuma 24.05.2013

Doğmamış kızımıza babasını anlatacağız

Sualtı dalışında hayatını kaybeden öğretmen Osman Gedik'in 3 aylık hamile eşi Zuhal, "Çocuğumuza babasını, ablasıyla birlikte anlatacağız" dedi

Geçtiğimiz günlerde Mersin'in Erdemli ilçesinde hobi amaçlı serbest dalış yaptığı denizden cansız bedeni çıkarılan 7 yıllık beden eğitimi öğretmeni Osman Gedik'in (37) kendisi gibi öğretmen olan eşi Zuhal Gedik (30), bir kız çocuk sahibi ve diğer çocuğuna 3 aylık hamile olan bir anne. Eşinin acısına alışmaya çalışan gözü yaşlı anne, "Çocuğumuza babasının ne kadar iyi bir insan olduğunu, ablasıyla birlikte anlatacağız'' dedi.
İZİNLERİNDE DALARDI
Eşinin serbest dalışla tanışmasını anlatan Zuhal Gedik şöyle konuştu: "2005 yılında atandığı Bozyazı ilçesinde bir arkadaşı vasıtasıyla öğrendi. O yıldan beri hobi olarak dalan bir insandı. Sonra Gülnar'a tayinimiz çıktı. Ben dağlık yerlere gideceğiz, denizden biraz uzaklaşacağız diye seviniyordum. Ama Osman 15 günde bir hava güzel olduğu zamanlar 2 saatlik yolu gider, dalar gelirdi. Arkadaşlarıyla da giderdi. Onlar tekneyle açılırken, oltayla avlanırken Osman dalardı. Tek gitmesini çok istemezdim ama o her zaman 'Allah'ın emri, ben kendimi ayarlayabiliyorum. Bana güven' derdi. Sonra Erdemli'ye tayinimiz çıktı. Erdemli'de her izin gününde dalmaya giderdi." Olay gününü de aktaran Zuhal Gedik, eşinin Perşembe günleri kızını kreşe bıraktıktan sonra dalmaya gittiğini söyledi. Gedik yaşadıklarını şöyle anlattı: "Dalışını yaptıktan sonra saat 13.30'da gelir beni okulumdan alırdı, kızımızı almaya giderdik. Perşembe günü okul çıkışı eşimi bekledim ama gelmedi. Kötü bir şeye ihtimal vermiyorum. İnsan sevdiklerine yakıştıramıyor. Eve gittim, saat 16.00 oldu. Kızımızı alıp gelmesi gerekiyordu ama gelmediler. Kreşi aradım, oraya gitmediğini öğrenince, yüreğim çok kötü oldu. Kesin başına bir şey geldi dedim. Eşimin av malzemesi satan bir arkadaşı vardı. Onun yanına gittim. 'Bulmama yardımcı olun' dedim. Ama bir şeyler olduğunu hissetmiştim. Korktuğum başıma geldi."
Arabası sahildeydi
Zuhal Gedik şöyle devam etti: "Arkadaşı, eşimin bir başka arkadaşını aradı. Sabahtan öğlene kadar o da Erdemli'deymiş 'Ben görmedim' demiş. Sonra Erdemli'de oturan biriyle görüştü, bana 'Arabası Erdemli'de yokmuş' dedi. Sonra duydum ki araba aslında oradaymış ama bana söylememişler. Sonra okuldan bir arkadaşımı aradım, arabanın sahilde olup olmadığını sordum. Gidip baktı, 'Araba burada' dedi. Hemen eşimin annesi ve babasıyla oraya gittik. Gece saat 00.00 sıralarında eşimi denizden çıkarttılar.