Giriş Tarihi: 27.08.2013

Çelik boruda Türkiye Avrupa'nın en büyüğü

Avrupa'nın en büyük, dünyanın ise beşinci büyük çelik boru üreticisi olan Türkiye, plastik boruda ise dünyada yedinci sırada yer alıyor

Küresel ekonomik krize bağlı olarak düşüş yaşayan altyapı yatırımları, boru sektörünü de negatif yönde etkiliyor. Buna karşın tüm dünyada sektörün, 2012- 2015 yılları arasında 5,8'lik büyüme hızıyla 31,5 milyon ton seviyesine ulaşması bekleniyor. Dünya genelinde boru tüketim değeri göz önüne alındığında, yüzde 40'lık pay ile ilk sırada gelen Çin, sektörün ihracatında da önemli bir potansiyel barındırıyor. Avrupa'nın en büyük, dünyanın da beşinci en büyük çelik boru üreticisi konumunda yer alan Türkiye ise yıllık 6 milyon ton üretim kapasitesinin yaklaşık 4 milyon tonunu kullanıyor.

PLASTİK BORUDA 7'NCİYİZ

Her geçen yıl kendini yenileyip, katma değeri yüksek ürünlerle Türkiye ekonomisine katkıda bulunan Türkiye çelik boru sektörü, yaklaşık 5 milyar dolarlık bir hacme sahip bulunuyor. Sektörün 2013 yılında 4 milyon ton üretim ve 2 milyon ton da ihracat eşiğini aşacağı tahmin ediliyor. Plastik boru kullanımı ise özellikle gelişmiş ülkelerde her geçen gün artıyor. Türk plastik boru ve bağlantı parçaları sektörü 810 milyon dolarlık ticaret hacmi ile Almanya, Amerika, Çin, İtalya, Çek Cumhuriyeti ve İngiltere'den sonra yedinci sırada yer alıyor.

YÜZDE 79 ARTIŞ
Üretimini bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 5 artıran Türkiye çelik boru sektörü, 2012 yılında 3.95 milyon ton üretim ve 1.93 milyon ton ihracat gerçekleştirdi. 2012 yılında AB pazarındaki daralma ve fiyatlardaki düşüşten dolayı yassı çelik ürünleri ihracatında yaşanan gerilemeye rağmen sektör liderleri tarafından 2013 yılı sonunda 2,5 milyon ton yassı ürün ihraç edileceği öngörülüyor. Geçen senenin aynı dönemine göre Türkiye'nin yassı ihracatının yüzde 79 oranında artarak 531 bin tona ulaştığı belirtiliyor.
İNŞAAT MALZEMESİNDE ARTIŞ
Son 20 yıl içinde plastik inşaat malzemelerinde, özellikle de kapı ve pencere üretimi ve tüketiminde büyük bir artış olduğu belirtiliyor. 2007 yılında 1,2 milyon ton ve 5 milyar dolar olan inşaat plastik mamul üretimi 2012 yılında 1,6 milyon ton ve 6,4 milyar dolar olarak gerçekleşti. Türkiye'de 2011'de 1.48 milyon ton ve 6,12 milyon dolar olan plastik inşaat malzemeleri üretimi 2012 yılında miktar bazında yüzde 7, değer bazında ise yüzde 3 artış gösterirken, toplam plastik mamul üretimi içindeki payı, miktar ve değer bazında yüzde 22 düzeylerini korudu.
"NET İHRACATÇI"
Türkiye'de boru sektörü yerli tüketimin yanı sıra net olarak ihracatçı konumunda yer alıyor. Toplam boru üretiminin yüzde 45-50'si ihraç edilirken, geri kalan bölüm iç piyasada kullanılıyor. Plastik boru üretimi 700 bin ton ve yaklaşık 1,8 milyar dolar olurken, toplam boru üretiminin 3,8 milyon ton ve 3,2 milyar dolarlık bölümü ise çelik boru sektörüne ait. Çelik boru sektöründe de yine yüzde 50 iç pazar tüketimi, yüzde 50 ihracat dikkat çekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.