Salı 22.10.2013

Ülkemizde makarna tüketimi yeterli değil

MBTG Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, Türkiye'nin makarna tüketiminde birçok ülkeden geride olduğunu belirterek, "Kişi başına 6 kilo tüketim çok az " dedi

Makarna Bulgur Bakliyat ve Bitkisel Yağlar Tanıtım Grubu (MBTG) Başkanı Ahmet Tiryakioğlu, dünyada makarna üretiminin 14 milyon tona ulaştığına dikkat çekti ve sektörle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Başkan Tiryakioğlu, Türkiye'nin makarna üretiminde önemli bir oyuncu olmasına rağmen tüketimde oldukça geri kaldığını söyledi.
ÜRETİM ÇOK İYİ
Tiryakioğlu şöyle devam etti: "İtalya'dan sonra en fazla makarna üretimi yapan ülkeler sırasıyla A.B.D., Brezilya, Rusya ve Türkiye'dir. Kişi başına yıllık makarna tüketimine bakıldığında İtalya 26, Venezüella 12,3, Tunus 11,9, Yunanistan 10,5, İsviçre 9,3, İsveç 9,0, A.B.D 8,8 kilogram civarındadır. Maalesef Türkiye önemli bir üretici olmasına rağmen, kişi başına 6 kilo tüketmektedir" dedi.

KOTA SORUNU

Türkiye'nin, bazı kotalar nedenliyle ihracatta pazar kaybettiğine dikkat çeken Tiryakioğlu, "Yurtdışı pazarlarda ABD önemli bir üretici olmasına rağmen aynı zamanda önemli bir ithalatcı ülkedir. Almanya, Fransa gibi AB ülkeleri de dünyada önde gelen ithalatçı ülkelerdir. Ancak, ABD ve AB ülkelerindeki kotalardan dolayı Türkiye'nin bu ülkelere ihracatı önlenmektedir" dedi.
TÜRKİYE ÖNEMLİ AKTÖR
Makarnanın tüm dünyada tercih edilen bir besin maddesi haline geldiğini belirten Tiryakioğlu, "Makarnanın temel hammaddesi olan durum buğdayına bağımlılığı ve makarnalık sert buğday türünün dünyanın belirli bölgelerinde yetişiyor olması da üretici ve ihracatçı durumda olan Türkiye'nin de pazarda önemli bir aktör olmasını sağlamaktadır. Ülkeler bazı zamanlarda kendi iç pazarlarında ürün çeşitliliğini sağlamak amacıyla da ithalat yapabiliyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.