Cuma 29.11.2013

Güneşli havalar turpa yaramadı

Doğu Akdeniz'de iki aydır genellikle güneşli havaların etkili olması, Türkiye'nin turp ihtiyacının yaklaşık yüzde 70'ini karşılayan Osmaniye'nin Kadirli ilçesinde verimi düşürdü

Doğu Akdeniz'de iki aydır genellikle güneşli havaların etkili olması, Türkiye'nin turp ihtiyacının yaklaşık yüzde 70'inin karşılandığı Kadirli ilçesinde verimi düşürdü. İlçe ekonomisine büyük katkısıyla her yıl yaklaşık 5 bin kişiye ortalama 4 ay süreyle ekmek kapısı olan turp üretiminde hasat sezonu, havaların güneşli gitmesi nedeniyle sıkıntılı başladı.

YAĞMUR BEKLİYORLAR

Kadirli Ziraat Odası Başkanı Hanifi İspir, Türkiye'nin turp ihtiyacının yaklaşık yüzde 70'inin karşılandığı ilçede üreticilerin yağış beklediğini söyledi. İspir, her yıl ortalama 30 bin dekar civarında ekimi yapılan ve 25 ton üretimi gerçekleşen turpun, yağış olması halinde üreticisini sevindireceğine dikkati çekerek, şöyle konuştu:

MASRAFLAR KATLANDI
"Bu yıl havaların sıcak gitmesi nedeniyle üretici sezona sıkıntılı girdi. Çiftçilerimiz yağış bekliyor. Turp, Kadirli'de 'kırmızı altın' demektir. Kış aylarında her yıl ortalama 5 bin kişiye ekmek kapısı oluyor. Turpun maliyeti ve zahmeti çok fazladır. Yaklaşık iki aydır yağmayan yağmur üreticilerin belini büktü. Masraflar iki katına çıktı. Çiftçilerimiz, yağmurun yağmasını beklemeye başladı."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.