Giriş Tarihi: 7.3.2014

Serbest Bölge ticaret hacmi yüzde 7 düştü

Mersin Serbest Bölgesi'nde ticaret hacminin 2013'te önceki yıla göre yüzde 7 oranında azaldığı bildirildi

Mersin Serbest Bölgesi'nde ticaret hacmi 2013 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 7 oranında düşüş gösterdi. Bölgede firmaların performansı açısından üretim faaliyetlerinin 2013 yılında bir önceki yıla göre aynı paralelde seyrettiğini anlatan Mersin Serbest Bölge İşleticisi A.Ş (MESBAŞ) Genel Müdürü Edvar Mum, daha çok transit ürünlerin ticaretinde meydana gelen düşüş sebebiyle 2013 yılı ticaret hacminin azaldığını kaydetti. Söz konusu azalmanın sonucu olarak geçen yıl 3,5 milyar dolar ticaret hacmi gerçekleştirildiğini anlatan Mum, bu azalmaya karşın Mersin Serbest Bölge'nin Türkiye genelinde Ege Serbest Bölge'nin ardından ikinci sıradaki yerini koruduğunu açıkladı.

İSTİHDAM ARTTI

Edvar Mum, ticaret hacminde yaşanan azalmaya rağmen 2013 yılında bir önceki yıla oranla istihdamda yüzde 5 artış yaşandığını bildirdi. Mum, Mersin Serbest Bölge'de 2012 yılında 7 bin 829 kişinin istihdam edildiğini, 2013 yılsonu itibarı ile bu rakamın 8 bin 208 kişiye çıktığını dile getirdi.
ÖNEMLİ BİR MERKEZ OLDU
Bölgede yapılan üretim, ticaret ve diğer işlemler çerçevesinde dolaylı istihdam ile bu rakamın 9 bin kişiye, ekonomik etkileşim olarak ise 30 bin kişiye ulaştığını açıklayan Mum, "Bölge, tek başına sağladığı istihdam kapasitesi açısından gerek Mersin, gerekse de ülkemiz için önemli bir merkez durumundadır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.