Cumartesi 22.03.2014

Erhan Özmen: Buğday, un, ekmek... Göbeklitepe

Türkiye Un Sanayicileri Federasyonu (TUSAF) tarafından 13-16 Mart'ta Belek Titanik Otel'de gerçekleştirilen ve 21 ülkeden 780 katılımcının iştirak ettiği uluslararası kongre ve serginin ana teması ekmek olsa da elbette ki buğday konuşulmadan olmazdı. Hem buğday konuşulacaktı hem de buğdayın ana vatanının Türkiye olduğunu dünyaya anlatan Göbeklitepe konuşulacaktı. Tabi ki Adem ile Havva'nın cennetten geldiği yer olarak tanımlanan ve şu ana kadar keşfedilen en eski tarih olan (M.Ö. 12 bin yıl) Göbeklitepe'yi tanıtan 10 dakikalık film tek kelimeyle muhteşemdi. Buğdayı biz unun, ekmeğin hammaddesi olarak biliriz. Çok önemli, besinsel bir değer olarak biliriz. Elbette ki ekmeği bir nimet olarak kutsal kabul ederiz. Ancak, bu filmi mutlaka izleyin ki buğdayın çok önemli bir yönünü daha, yani arkeolojik bir değer olduğunu da görün (http://www.youtube.com/ watch?v=9qyD3EjU0Gg) Son zamanlarda sık konuşulan ve tartışılan ekmek, ulusal ve uluslararası uzmanlar tarafından iki gün boyunca tartışıldı. Çok değerli hocam Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Sertaç Özer raportörlüğünde hazırlanan sonuç bildirgesi kamuoyunu aydınlatmak anlamında medyanın gıda, beslenme ve sağlık konuları ile ilgilenen köşe yazarları ve muhabirlerine gönderilmektedir. Ayrıca TUSAF'ın www.tusaf.org adresinde bu sonuç bildirgesi yayımlanmaktadır. Herkese mutlu, huzurlu hafta sonları…

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.