Pazar 23.03.2014

Kadının anlatım biçimi Yeşilçam'da sorunlu

Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) İletişim Fakültesi'nce düzenlenen İletişim Seminerleri'nin bu haftaki konuğu, Dokuz Eylül Üniversitesi Film Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Dilek Tunalı'ydı. İletişim Fakültesi öğrencilerinin ilgiyle dinlediği söyleşide, Yrd. Doç. Dr. Dilek Tunalı, "Kadının Melodram Hâli" adlı sunumunu gerçekleştirdi. Yrd. Doç. Dr. Tunalı konferansında, Türk sinemasında kadının ele alınış biçimini yorumladı.
CİDDİ SORUNLAR VAR

Yrd. Doç. Dr. Dilek Tunalı, Türk Sineması'nda kadın karakterlerin ele alınış biçiminin dönem dönem, ülkenin politik ve sosyal durumuna göre farklılıklar gösterdiğine dikkat çekti. "Kadın karakterler bazen erkek karakteri tamamlamak için ikinci planda kullanılan tipken, bazı dönemlerde ise cinselliğiyle ön planda olmuştur" diyen Yrd. Doç. Dr. Tunalı, Yeşilçam'dan başlayıp günümüz sinemasına kadar, kadın karakterlerin anlatım biçiminde ciddi sorunlar olduğunu söyledi.
HEP İKİNCİ PLANDAYDI

1960'lı yıllardan itibaren sinemanın melodram kalıplarla var olduğunu belirten Tunalı, "Melodram kalıpların özelliği, karakterlerin ya çok iyi, ya da çok kötü olmasıdır. Kadının iyi ya da kötü olmasının arkasındaki sebepler asla verilmez ve iyi kadın hep namusunu, aile birliğini koruyan karakterdir. Dolayısıyla kadın hep ikinci plandaydı. Nasıl ki kadın gerçek hayatta toplumun ahlak sınırlarını aşan bir davranışta bulunduğunda cezalandırılıyorsa, yapılan filmlerde de aynı durum söz konusudur" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.