Çarşamba 23.04.2014

Mersin'de soğanlı bitki envanteri tamamlandı

Mersin Odun Dışı Ürünler Başmühendisliği (ODÜH), Abanoz Orman İşletme Şefliği'nin envanter ve planlama çalışmalarını tamamladı

Mersin Odun Dışı Ürünler Başmühendisliği (ODÜH), Abanoz Orman İşletme Şefliği'ndeki soğanlı bitkilere olan taleplerin karşılanarak ekonomiye kazandırılması amacıyla yapılan envanter ve planlama çalışmalarını tamamladı. Mersin'in biyolojik çeşitlilik yönünden çok zengin bir konuda olduğunu söyleyen Orman Bölge Müdürü Abit Baca, "Odun dışı ürünlere olan talebin gün geçtikçe arttığını biliyoruz. Onun için de bu ürünlerin ekonomiye kazandırılması ve aynı zamanda orman köylerimizde, bu ürünlerden faydalanan vatandaşlarımızın gelirinin artırılması için çalışmalar yürütmekteyiz" dedi.
PLANLAMAYA AĞIRLIK

Envanter ve Planlama çalışmaları hakkında bilgi veren ODÜH Başmühendisi Yunus Agkuş ise ODÜH Daire Başkanlığı'nın, 2014 yılında özellikle soğanlı bitkilerin planlanmasına ağırlık verdiğini kaydetti. Abanoz Orman İşletme Şefliği'nde 15 bin 650 hektar alanda arazi taraması yaparak, kardelen, karçiçeği, yoğurt çiçeği, deve tabanı, ada soğanı tespit ederek planlamasını tamamladıklarını belirten Agkuş, "Bu çalışmalarımız sayesinde ürünlerin tarife bedeli ile üretilmesi sonucunda Bölge Müdürlüğümüze yıllık getirisi yaklaşık 6 bin 500 lira olmuştur. İhracatçı firmalar ve bölge insanı ile yaptığımız görüşmeler neticesinde ise, köylülerimize yaklaşık 25 bin lira gelir sağlamaktadır" diye konuştu.
GÜRAY GÜRDAL

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.