Perşembe 24.04.2014

Turizmde yeni rota Adana Karnavalı

Adana Portakal Çiçeği Karnavalı yurt dışından bile ilgi görünce, turizm şirketleri bu renkli etkinliği tur programlarına almaya başladı

Adana'da 11-12-13 Nisan tarihlerinde 2'ncisi gerçekleşen, yaklaşık 150 bin kişinin katıldığı ve Avustralya'dan bile katılımcıların geldiği Portakal Çiçeği Karnavalı, turizm şirketlerinin de dikkatini çekti. Tur şirketleri karnavalı, tıpkı turistik yöreler gibi tur programlarına almaya başladı. Karnavalın koordinatörü İlhami Günsel, "Bu yıl ABD, Almanya ve Avustralya'dan gelenler oldu. Bütün oteller doldu, uçaklar dolu geldi. Seneye Adana sokakları, yurtiçi ve yurtdışından tur şirketlerinin getireceği karnaval turistleriyle dolacak. Bunun ekonomik getirisi de milyonlarca dolar olacak" dedi.
SEYYAR SATICI

Karnavalın bu yıl, ilkinden çok daha fazla ilgi gördüğünü belirten İlhami Günsel şöyle konuştu: "Toplam 87 aktivite düzenlendi. Sadece kortej yürüyüşü ve Gökçe konserine 40 bin kişi katıldı. Bütün etkinliklere katılan 150 bin kişinin 20 bin kadarı Adana dışından geldi. 3 ABD'li ve 1 Rus gazeteci karnavalı izledi. Karnaval öylesine büyük bir ekonomik hareketlilik getirdi ki Turgut Özal Bulvarı'ndaki bir restoranın sahibi '3 gün boyunca bütün masalarımız doldu' dedi. Sokaklarda, İzmir'den, İstanbul'dan karnavalda satış yapmak için gelmiş seyyar satıcılara bile rastladık."
SOKAKLAR HAZIR DEĞİLDİ

Karnavalı 12 kişilik bir ekiple organize ettiklerini ve toplam 300 bin lira harcandığını belirten Günsel, kurdukları 6 sahnede konserler ve gösteriler düzenlendiğini söyledi. Adanalıların büyük bir coşkuyla ve imece usulüyle karnavalı güzelleştirdiğini kaydeden Günsel gözlemlerini şöyle özetledi: "Adanalı karnavala hazırdı ama sokaklar değildi. Dar sokaklarda yer sıkıntısı çektik. Ama böyle bir karnaval Adana dışında hiçbir yerde bu kadar keyifli olmazdı. Çünkü Adanalılar özgür ruhlu, baş eğmeyen, yaratıcı ve eğlenceli insanlar. Karnavalda gördük ki Adana'dan yetenek ihracı yapılabilir."
ASIL AMACIMIZ EKONOMİK
Portakal Çiçeği Karnavalı'nı 'eğlenmek' için düzenlemediklerinin altını çizen İlhami Günsel "Biz bu işi eğlence için yapmadık. Ekonomik sonuçları için yaptık. Karnavaldan başarılı ekonomik sonuçlar çıkarmak için odalarla ve yerel yönetimlerle işbirliği yapmak istiyoruz. Sermaye gruplarıyla, karnaval vasıtasıyla bağ kurmalıyız" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.