Salı 01.07.2014

Antep fıstığının 'ateşi' rekolteyle düşecek

Geçen yıl ürünün az olması nedeniyle tavan yapan fıstık fiyatları hasat dönemiyle bir nebze azalacak

Baklavadan çikolataya, tatlıdan yemeklerle kadar birçok alanda kullanılan Antep fıstığında bu yıl rekoltenin 100 bin ton civarında olması bekleniyor. Antep Fıstığı Araştırma İstasyonu Müdürü Nevzat Aslan, 1960'lı yıllarda 5 bin ton olan fıstık üretiminin son yıllarda 100 bin tonu aştığını söyledi. Geçen yıl 50 bin ton fıstık üretildiğini ifade eden Aslan, bu durumun ise fiyatlara olumsuz yansıdığını belirtti.
FİYATLAR TAVAN YAPTI

Olumsuz hava koşulları ve ağaçların fizyolojik yorgunluğu nedeniyle verimde sert bir düşüş yaşandığını aktaran Aslan, "Fıstık üretimimiz 2011'de 120 bin, 2012'de 150 bin ton olmuştu. Geçen yılki rekolte düşüşü ise fiyatların tavan yapmasına neden oldu. Bu yıl soğuk ve bölgesel yağan doluya rağmen 100 bin ton civarında rekolte bekliyoruz. Bu durum fıstık fiyatını biraz aşağıya çekecektir" dedi.
SULAMA YÖNTEMİ

Aslan, fıstık üretiminin yüzde 98'inin kuru şartlarda gerçekleştirildiğini ancak ABD ve İran gibi bu alanda iddialı ülkelerin yüzde yüz sulu tarım uyguladığını dile getirdi. Çiftçilerde sulama bilincinin yeni oluşmaya başladığını vurgulayan Aslan, "Sulanan ağaçlarda verim daha fazla olur" diye konuştu. Gaziantep Fıstık Sanayicileri Derneği Başkanı İlhan Eralp de 2014 rekoltesinin geçen yıla göre daha iyi olduğunu anımsattı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.