Cumartesi 09.08.2014

Limon fiyatları bu yıl el yakıyor

Temmuz ayının zam şampiyonu limon, yeni hasat döneminde de fiyatıyla el yakacak. Geçen yıl yaşanan don olayı yüzünden rekolte ve verimin düşük olması bekleniyor

Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) araştırmasına göre, temmuz ayında yüzde 33,77 ile markette fiyatı en çok artan ürün olan limonun, eylülde başlayacak hasat döneminde de yüksek fiyattan satılması bekleniyor. Limonun geçen yıl don olmasından dolayı bazı ülkeler tarafından talep edildiği için fiyat artışının olduğunu söyleyen Mersin Ziraat Odası Başkanı Cengiz Gökçel, "Ürünlerimizi yurt dışına ihraç ediyoruz. Fiyat bu nedenle yüksek. Bu fiyatlar tarihimizde görmediğimiz seviyelerde ancak bu yükseklik üreticiden çok, yatakta bekleten aracılara yarıyor" dedi.
HASAT EYLÜL ORTASINDA

Gökçel, normalde eylül başlarında piyasaya sürülen erkenci limonun yüksek fiyat nedeniyle 15 gün içinde pazardaki yerini alabileceğini, bu ürünlerin fiyatları biraz da olsa aşağı çekebileceğini söyledi. Limon hasadının eylül ortalarında başlayacağını kaydeden Gökçel, "Hasat döneminde rekolte konusunda bazı çekincelerimiz var" diye konuştu.

REKOLTE DÜŞÜK OLACAK

Limonun meyve vermeye başladığı dönemde iklim çok belirsiz gittiği için ağaçların etkilendiğini kaydeden Gökçel, "Belli bir dönem sıcak giden hava bazı zamanlarda da aşırı soğuk yapınca ürün olumsuz etkilendi. Bu nedenle hasat döneminde rekolteyi düşük bekliyoruz. Rekolte düşeceği için sezonda da limon fiyatı yüksek olacak" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.