Çarşamba 27.08.2014

Şeftalide rekolte düştü fiatlar birden yükseldi

Mersin'de, geçen yıl yaklaşık 200 bin ton hasat edilen şeftali ve tüysüz erkenci şeftalinin bu sezonki rekoltesi, don olayları nedeniyle yüzde 40-60 civarında düştü

Uygun iklim koşulları sayesinde birçok meyvenin rahatlıkla yetiştiği yer olan Mersin'de, don olayları nedeniyle rekoltesinde yüzde 40-60 civarında düşüş olan şeftali ve tüysüz erkenci şeftalinin fiyatı 2,5 liraya kadar çıktı. Mersin Ziraat Odası Başkanı Cengiz Gökçel, şeftali fiyatlarında önceki yıllar ile bu sene arasında çok büyük fark olduğunu söyledi.
20 BİN TON ŞEFTALİ
Şeftali fiyatlarının son 5 yıldır çok düşük seviyelerde gittiğine işaret eden Gökçel, bu sezon ise ağaçların çiçeklenme döneminde yaşanan don olaylarının üretim rakamlarını etkilediğini, Türkiye genelindeki şeftali üretim bölgelerinde de benzer doğal olumsuzlukların yaşandığını belirtti. Gökçel, geçen yıl Mersin'de 200 bin ton şeftali ve tüysüz erkenci şeftalinin hasat edildiğini, bu sezon ise don olayları nedeniyle rekoltenin yüzde 40-60 civarında düştüğünü kaydetti.
2.5 LİRAYA ALICI BULUYOR

Bu durumun fiyatları etkilediğinin altını çizen Gökçel, "Bu yıl hem Mersin hem de Türkiye genelinde yaşanan doğal afetlerden dolayı meyve bahçelerinde aşırı zararlar oluştu. Rekoltenin az talebin ise fazla olmasından dolayı fiyatlarda büyük artış yaşandı. Geçen yıl 25-40 kuruştan satılan şeftali ve tüysüz erkenci şeftali, şu an 2,5 liraya kadar alıcı bulabiliyor' diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.