Mersin limanı'nda dert üstüne dert
Mersin Limanı'nda işletmenin yetersiz hizmet vermesine karşın yüksek ücret almasını eleştiren ihracatçılar, "Valimizden bu konuya el atmasını istiyoruz" diyor
ARADAKİ FARK BÜYÜK
SABAH Güney'in dün manşetine taşıdığı "Liman ücreti ihracatı vurdu" başlıklı haberin tümüyle doğruları anlattığını belirten Özyal Dış Ticaret A.Ş. sahibi Hakan Ateş, limana gelen bir konteynırın işlem hareketinin diğer limanlara göre çok yüksek olduğunu belirterek, "Firma olarak Türkiye'nin birçok limanında iş yapıyoruz. Örneğin boş konteynırın gemiye yüklenmesine İskenderun'da 35 dolar, Mersin'de ise 45 dolar ödüyoruz. Dolu konteynıra İskenderun'da 90 dolar öderken, Mersin Limanı bizden 120 dolar tahsil ediyor. Binlerce konteynırda bu rakam büyük fark yaratıyor" dedi.
FATURA BİZE KESİLİYOR
Mersin Limanı'na gelen konteynırların en az 2-3 gün içerisinde yüklendiğini, nedeni sorulduğunda ise liman işletmesinin "Yeterli işçi ve ekipman yok" diye yanıt verdiğini belirten Hakan Ateş, "İşletme kendi beceriksizliğinin faturasını yine bize kesiyor. Yani hem yükleme yapmıyor, hem de günlük ardiye ücretini bizden alıyor. Diğer limanlarda aynı günde hem yükleme, hem muayene yapılırken Mersin Limanı'nda bunu sağlamak olanaksız. Saha olmaz, rıhtım olmaz bunu anlarız da, 'ekipman yetersiz, işçi yok' diyerek gecikme ücreti almasına bir anlam veremiyoruz" diye konuştu.
Destek olunmalı
Firma olarak işlemleri hızlandırmak için antrepolara yöneldiklerini söyleyen Hakan Ateş, "Antrepo maliyetli oluyor ama acenteye 100 dolar geçici kabul ücreti, nakliye ücreti, işlemlerin bitiş süresini de göz önüne alınca fiyatlar liman ile eş değere geliyor. Öyle olunca limanın benim için bir özelliği kalmıyor. Çünkü fiyatlar çok yüksek. Oysa ihracatçının önü açılmalı, destek olunmalı" dedi. Ateş, daha iyi bir işletme anlayışı ile sorunların çözüleceğini vurguladı.
ETİK OLMAYAN UYGULAMA
"Çözüm, liman işletmesinin daha aktif, daha programlı çalışması ile mümkündür" diyen Hakan Ateş şunları söyledi: Geçmişte işçiler grev yaptı. Nedeni de adaletsiz ücret politikasıydı. Çünkü bir yükleme için bizden 150 dolar alırken işçiye 50 TL veriliyordu. Böyle durumda işçi çalışır mı? Bizim müşavir karnemiz var. Türkiye'nin her limanına, gümrüklü sahasına girebiliyoruz ama Mersin Limanı'na giremiyoruz. Çünkü onların çıkarttığı kimlikten almamız gerekli. Eğer 65 lira ödeyip bir kimlik kartı alırsak liman sahasına girebileceğiz. Aksi halde kapılar kapalı. Her firmada en az 20-30 kişi çalışıyor. Üstelik 6 ayda bir bu kartlar değişiyor. Bu etik değildir. Sinekten yağ çıkarma anlayışıdır."
EN SON HABERLER
- 1 Adana Şehir Hastanesi bölgenin ‘yüz akı’ oldu
- 2 Ekinci Solaris Projesi geleceği güvenle inşa ediyor
- 3 Denizler Group 67 yıllık birikim ile ekonomiye katkı sağlıyor
- 4 Zamanın tanığı bir büyük kule
- 5 2024 TÜİOSB’nin yılı olacak
- 6 Türk mutfağına en yakın Çin restoranı: Quick China
- 7 ERSİN RAMOĞLU: Çukurova’nın gücü
- 8 Adana’mıza 11 baraj ve 1 gölet kazandırdık
- 9 Yüreğir’e hizmet için yola çıktık
- 10 Yeşilyurt Grup yatırımlarını tüm hızıyla sürdürüyor