Giriş Tarihi: 7.12.2014

Afrika pazarı için Angola çıkartması

Türkiye İhracatcılar Meclisi (TİM) Sektörler Konseyi Üyesi, Akdeniz Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı ve STG Yönetim Kurulu Üyesi Ali Can Yamanyılmaz'ın da yer aldığı heyet, 27-30 Kasım 2014 tarihleri arasında Angola'da düzenlenen FIP Angola Fuarı'na katıldı. Angola'nın sahip olduğu zengin petrol rezervleri sayesinde zengin bir ülke olması ve hayvansal mamul üretiminin yeterli düzeyde olmamasının, bu ülkeyi ihracat için çok güçlü bir pazar haline getirdiğini belirten Yamanyılmaz, 2013 yılında Angola'ya yapılan Türkiye geneli su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının 7 milyon 104 bin dolar iken, 2014'ün ilk 11 ayında yüzde 25 artarak 8 milyon 894 bin dolara çıktığını açıkladı.

TALEP BÜYÜK

Fuarın Türk işadamları açısından çok olumlu geçtiğini vurgulayan Yamanyılmaz, "Artan ihracat rakamları, bu ülke ile ticari ilişkilerimizin gün geçtikçe güçlendiğini göstermektedir. Fuar boyunca yaptığımız görüşmelerde de, özellikle beyaz et, yumurta ve meyve suyu için büyük talep olduğu öğrendik. Türkiye'den direk uçuşların başlaması da ihracatımıza büyük katkı sağlayacaktır" dedi. Heyet, fuar sırasında Angola Büyükelçisi İhsan Kızıltan'ın yanı sıra Angola Sanayi Bakanı Benarda Gonçalves Martins, Angola Balıkçılık Bakanı Victoria Neto, Tarım Bakanı Afonso Canga ve Bilim ve Teknoloji Bakanı Maria Teixeira ile de görüşmeler yaparak, kendilerine gıda sektörü hakkında bilgiler aktardı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.