Cumartesi 10.01.2015

'Gizli kalp' yılda 65 bin kişiyi öldürüyor

Dünyada bulaşıcı olmayan hastalıklar içerisinde her 3 kişiden biri kalp ve damar hastalıklarına bağlı sebeplerden yaşamını yitiriyor. Bu ölümlerin 7,3 milyonunun kalp krizinden kaynaklandığı bilinmekle beraber günümüzde kalp ve damar hastalıkları küresel olarak tüm dünyada bir numaralı ölüm nedeni. 'Gizli kalp' ise halk arasında önceden bir yakınması olmayan kişilerin kalp krizi geçirerek ölümüyle ilgili kullanılan bir terim. Acıbadem Adana Hastanesi Kardiyoloji Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Kemal Batur, bu durumun kalp-damar hastalıkları ile ilgilenen hekimler tarafından tıbbi olarak ani kardiyak ölüm yani ani kalp ölümü olarak adlandırıldığını söyledi.
HER 8 DAKİKADA 1 KİŞİ

Prof. Dr. Batur, "Her yıl ABD'de 250 bin kişi ani kardiyak ölüm nedeni ile hayatını kaybetmekte. Elimizde net veriler olmamakla beraber ülkemizde de her yıl yaklaşık 65 bin kişiyi ani kalp ölümü sonucu kaybettiğimizi söyleyebiliriz. Bu her 8 dakikada 1 kişinin hayatını bu nedenle kaybetmesi demektir" dedi. Aslında gizli kalp diye bir şey olmadığını kaydeden Prof. Dr. Batur, "Gizli kalp yoktur, kalp yönünden iyi bir tetkik ve muayenesi yapılmamış kişi vardır. Biz gerçekte bu duruma neyin sebep olduğunu rahatlıkla tespit edebilmekteyiz. Kalp krizi, kalp kası hastalıkları, bazı kapak hastalıkları, doğumsal kalp hastalıkları ve kalbin elektrik sisteminde sorunlara yol açan bazı durumlar bahsettiğimiz ölümlere yol açmaktadır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.