Pazartesi 23.03.2015

Bilinçli tüketici dikkatli olmalı

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi (İİSBF) İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yakup Durmaz, Tüketici Haftası kapsamında tüketici haklarıyla ilgili yazılı açıklama yaptı. Yrd. Doç. Dr. Durmaz, tüketicilerin haklarını bilmesi ve bilinçli hareket etmesi gerektiğini vurguladı.
ÖNCE AHİLİK KORUDU
Tarihe dönüp bakıldığında tüketicinin ilk defa örgütlü olarak ele alınıp teşkilatlandırılmasının çok eskilere kadar gittiğini kaydeden Durmaz, "Selçuklular ve Osmanlılar zamanında faaliyet göstermiş, ahlak, akıl, bilim ve çalışmayı, insana ve tüketicilere saygıyı esas alan bir kuruluş olan Ahilik müessesesi, sosyal ve ekonomik alanda gördüğü çeşitli fonksiyonların yanı sıra günümüzde de önemi gittikçe artan ve tüketicinin korunmasına ışık tutacak özelliklere sahip olmuştur" dedi.

ALIŞVERİŞ TÜYOLARI

Tüketicilerin alışverişten önce dikkat etmesi gereken noktaları açıklayan Yrd. Doç. Dr. Durmaz, "Alışverişinizi aceleye getirmeyin. Reklamlara aldanmayın. Yeni çıkan ürünleri iyi araştırın. Gıda maddesi ve ilaç alırken son kullanma tarihlerine bakın. Üreticisi belli olmayan malları almayın. İndirimli satışlara dikkat edin, çünkü defolu veya modeli geçmiş olabilir. Garantisi olan veya parçası rahat bulunabilen malları tercih edin" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.