Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Akademi, "Hedef 500 Milyar" projesi kapsamında "2023 İhracat Stratejisinde Adana Değerlendirmesi" seminerini düzenledi. Sheraton Oteli'ndeki seminerde işadamı Ali Sabancı stan-up tadında bir sunum yaparken, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi dünyadaki gelişmeleri özetleyip, Adana değerlendirmesinde bulundu. Ekonomi Bakanlığı'nın da işadamlarını ihracata yönelik destekler hakkında bilgi verdiği seminerde, Adana'nın 2023'te 10 milyar dolarlık ihracat düzeyine çıkması için yapılması gerekenler konuşuldu.
ATILIM BEKLİYORUZ
Adana Valisi Mustafa Büyük'ün "Gelişme, uyumlu birlikteliklerle sağlanır" mesajı verdiği, Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç'ın Ceyhan Enerji Endüstri Bölgesi'nin hayat geçirilmesinin önemine dikkat çektiği açılış bölümünde, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi Adana'yla ilgili görüşlerini paylaştı. Adana firmalarının ar-ge, inovasyon ve patent konusunda önemli çalışmalar yaptığını kaydeden Büyükekşi, "Adanalı ihracatçıdan atılım bekliyoruz" dedi. Suriye ve Irak'ta büyük sıkıntılar yaşandığını kaydeden Büyükekşi, "Bölgede sıkıntılar giderilince, Adana ve çevre iller pazara yakınlık fırsatı iyi değerlendirilecektir" diye konuştu.
DOLAR HER YERDE YÜKSELİYOR
Ekonomi Bakanlığı Ekonomik Araştırmalar Genel Müdürü Halil Bader Arslan ise dünya ekonomisindeki son gelişmeleri paylaştı. ABD dolarının değer kazanması ve hammadde fiyatlarının düşmesiyle tüm dünyada ihracat rakamlarının inişe geçtiğini kaydeden Arslan, "Dolar karşısında Brezilya reali yüzde 46, avro yüzde 27,2, Türk lirası ise yüzde 23,7 değer kaybetti. Türkiye'de karamsar bir hava var ama doların yükselişi bütün dünyada yaşanıyor. Bu nedenle moral bozmamak lazım" dedi.
DEVLET DESTEKLERİ TANITILDI
Ekonomi Bakanlığı Marmara Bölgesi Müdür Yardımcısı Yasemin Görüm de sunumunda, dış pazarlara açılıp büyümek isteyen firmalara devletin sunduğu destekleri ayrıntılarıyla anlattı. Çeşitli kurumların da ihracatçıya yönelik hizmetleri hakkında bilgi verdiği seminerin sonunda, Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Adanalı işadamı Ali Sabancı, "Markalaşmada Bir Başarı Hikayesi: Pegasus Havayolları" başlıklı bir konuşma yaptı. Sabancı, stand-up tadındaki sunumunda, bir şirketin başarılı olması için yapılması gerekenleri, kendine has esprilerle anlattı.