Salı 26.05.2015

Fuarın kapıları yerele açılmalı

Fuarcılık faaliyetlerini 9 yıldır tekelinde bulunduran İstanbul firması TÜYAP'ın başarısızlığı, yeni kira dönemi için yerel firmaları öne çıkarıyor

Adana Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'ni 9 yıldır kiralayarak sektörde adeta tekel olan TÜYAP'a duyulan memnuniyetsizlik, gözleri Ağustos ayına kadar imzalanması gereken yeni sözleşmeye çevirdi. Tekel durumunda bulunduğu diğer illerde olduğu gibi Adana'da da fuarcılığın gerilemesine yol açtığı öne sürülen TÜYAP'ın yerine yerel firmaların ve serbest rekabetin gelmesini isteyen iş dünyası, "Bölgenin ve Ortadoğu'nun fuar merkezi" hayalinin gerçekleşeceğini düşünüyor.

DİĞER İLLERDE DE TABLO KÖTÜ

Adana Büyükşehir Belediyesi'nin yüzde 80 hissesine sahip olduğu Çukurova Fuarcılık A.Ş.'ye ait alanda başka firmaların fuar düzenlemesine izin vermeyen TÜYAP'ın, aynı uygulamayı Bursa, Konya, Samsun ve Diyarbakır'da da yaptığı ve bu kentlerde de sektörün büyüyemediği öne sürülüyor. TÜYAP'ın tekel olduğu kentlerde sadece tarım, otomotiv ve kitap fuarlarında sonuç alabildiği belirtilirken, bu fuarların da zaten her türlü ilgi gördüğü, önemli olanın inşaat, mobilya, tekstil, gıda, mermer, makine gibi alanlarda başarıyı yakalamak olduğu kaydediliyor.

TOBB'DAKİ TÜYAP YÖNETİCİLERİ
İddialara göre TÜYAP, tekel olduğu illerde fuar sektörünü, İstanbul'da yaptığı fuarlara alternatif oluşmaması için kasıtlı olarak geliştirmiyor. Böylece TÜYAP'ın İstanbul'daki fuarlarının gücü artıyor. Bir başka iddia ise TÜYAP'ın üst düzey yöneticilerinden bazılarının, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) yönetiminde Başkan Rifat Hisarcıklıoğlu'na en yakın isimler arasında bulunduğu ve Adana'da başka firmalara fırsat tanınmaması için bu yönde çaba harcadığı olarak belirtiliyor.

VAKİT KAYBETMEYELİM

Fuar sektörünün kentte yaşadığı düş kırıklığının en büyük mağduru olan Adanalı işadamları, bundan sonrası için yerel firmaları çözüm olarak gösteriyor. TÜYAP'ın Adana'da fuarcılık beklentilerini karşılayamadığının altını çizen iş dünyası, Ağustos ayına kadar yenilenecek kiralama sözleşmesinin, bu kez yerel firmalarla imzalanması gerektiğini düşünüyor. İşadamları, "TÜYAP'la bu iş olmuyor. Daha fazla vakit kaybetmenin anlamı yok. Adanalı firmalarımızla yola devam etmeliyiz" diyor.
ÇUFAŞ KAPILARI AÇMALI
Fuarcılığın, işletmecinin işin başında olduğu yerel firmalarla çok daha başarılı olacağını düşünen Adanalı işadamları, genel çerçevede şu görüşleri savunuyor: "Ulusal firmalar, Adana fuarcılığı batsa bile toplanıp gider. Ama yerel fuar firmaları bu kentin ekonomisini ve fuarcılığını düşünmek zorunda. Çünkü başka çaresi yok. Diğer yandan bu bölgeyi iyi tanıyan, bölge işadamlarıyla birebir tanışan yerel fuar firmaları, kazandıklarını da bu yine bu kente aktaracaktır. Fuar alanının yeni dönem kira sözleşmesinin Ağustos'a kadar yapılması gerekiyor. ÇUFAŞ, alanın kapılarını yerel firmalara açarsa, Adana fuarcılığı sadece bölgeye ya da Türkiye'ye değil, tüm Ortadoğu'ya hitap edecek hale gelir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.