Fuarın kapıları yerele açılmalı
Fuarcılık faaliyetlerini 9 yıldır tekelinde bulunduran İstanbul firması TÜYAP'ın başarısızlığı, yeni kira dönemi için yerel firmaları öne çıkarıyor
DİĞER İLLERDE DE TABLO KÖTÜ
Adana Büyükşehir Belediyesi'nin yüzde 80 hissesine sahip olduğu Çukurova Fuarcılık A.Ş.'ye ait alanda başka firmaların fuar düzenlemesine izin vermeyen TÜYAP'ın, aynı uygulamayı Bursa, Konya, Samsun ve Diyarbakır'da da yaptığı ve bu kentlerde de sektörün büyüyemediği öne sürülüyor. TÜYAP'ın tekel olduğu kentlerde sadece tarım, otomotiv ve kitap fuarlarında sonuç alabildiği belirtilirken, bu fuarların da zaten her türlü ilgi gördüğü, önemli olanın inşaat, mobilya, tekstil, gıda, mermer, makine gibi alanlarda başarıyı yakalamak olduğu kaydediliyor.
TOBB'DAKİ TÜYAP YÖNETİCİLERİ
İddialara göre TÜYAP, tekel olduğu illerde fuar sektörünü, İstanbul'da yaptığı fuarlara alternatif oluşmaması için kasıtlı olarak geliştirmiyor. Böylece TÜYAP'ın İstanbul'daki fuarlarının gücü artıyor. Bir başka iddia ise TÜYAP'ın üst düzey yöneticilerinden bazılarının, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) yönetiminde Başkan Rifat Hisarcıklıoğlu'na en yakın isimler arasında bulunduğu ve Adana'da başka firmalara fırsat tanınmaması için bu yönde çaba harcadığı olarak belirtiliyor.
VAKİT KAYBETMEYELİM
Fuar sektörünün kentte yaşadığı düş kırıklığının en büyük mağduru olan Adanalı işadamları, bundan sonrası için yerel firmaları çözüm olarak gösteriyor. TÜYAP'ın Adana'da fuarcılık beklentilerini karşılayamadığının altını çizen iş dünyası, Ağustos ayına kadar yenilenecek kiralama sözleşmesinin, bu kez yerel firmalarla imzalanması gerektiğini düşünüyor. İşadamları, "TÜYAP'la bu iş olmuyor. Daha fazla vakit kaybetmenin anlamı yok. Adanalı firmalarımızla yola devam etmeliyiz" diyor.
ÇUFAŞ KAPILARI AÇMALI
Fuarcılığın, işletmecinin işin başında olduğu yerel firmalarla çok daha başarılı olacağını düşünen Adanalı işadamları, genel çerçevede şu görüşleri savunuyor: "Ulusal firmalar, Adana fuarcılığı batsa bile toplanıp gider. Ama yerel fuar firmaları bu kentin ekonomisini ve fuarcılığını düşünmek zorunda. Çünkü başka çaresi yok. Diğer yandan bu bölgeyi iyi tanıyan, bölge işadamlarıyla birebir tanışan yerel fuar firmaları, kazandıklarını da bu yine bu kente aktaracaktır. Fuar alanının yeni dönem kira sözleşmesinin Ağustos'a kadar yapılması gerekiyor. ÇUFAŞ, alanın kapılarını yerel firmalara açarsa, Adana fuarcılığı sadece bölgeye ya da Türkiye'ye değil, tüm Ortadoğu'ya hitap edecek hale gelir."
EN SON HABERLER
- 1 Adana Şehir Hastanesi bölgenin ‘yüz akı’ oldu
- 2 Ekinci Solaris Projesi geleceği güvenle inşa ediyor
- 3 Denizler Group 67 yıllık birikim ile ekonomiye katkı sağlıyor
- 4 Zamanın tanığı bir büyük kule
- 5 2024 TÜİOSB’nin yılı olacak
- 6 Türk mutfağına en yakın Çin restoranı: Quick China
- 7 ERSİN RAMOĞLU: Çukurova’nın gücü
- 8 Adana’mıza 11 baraj ve 1 gölet kazandırdık
- 9 Yüreğir’e hizmet için yola çıktık
- 10 Yeşilyurt Grup yatırımlarını tüm hızıyla sürdürüyor