Çarşamba 17.06.2015

TÜYAP yüzünden sektör gelişmedi

Elka Fuarcılık ortağı Bülent Yamaç, daha önce yöneticilik yaptığı TÜYAP'ın Adana'da kendi ticaretine baktığını, sektörün kentte gelişmesi için çaba göstermediğini öne sürdü

Adana fuarcılığını 9 yıldır tekelinde bulunduran, kiraladığı Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde başka kimsenin fuar düzenlemesine izin vermeyen İstanbul firması TÜYAP'ın başarısızlığının nedenlerini, kurumun eski yöneticilerinden Bülent Yamaç açıkladı. Yamaç, TÜYAP'ın Adana'da kendi ticaretine baktığını, fuarcılığın gelişmesi için yapacak birçok şey olmasına rağmen bundan kaçındığını söyledi. Yamaç, "TÜYAP İstanbul'daki büyük fuarların katılımcılarının bir bölümü Adana'ya getirilebilirdi ama getirilmedi. Ben hep bunun kavgasını verdim" dedi.
DİĞER İLLER BİZİ GEÇTİ

TÜYAP Adana Fuarcılık A.Ş. genel müdür yardımcılığı görevinden ayırdıktan sonra ortağı olduğu Elka Fuarcılık Ltd. firmasını kuran Bülent Yamaç, SABAH Güney'e yaptığı değerlendirmede, Adana'dan daha sonra Mersin, Gaziantep ve Kahramanmaraş'a da fuar alanları yapıldığını ancak bu 3 kentin sektörde büyük sıçramalar sergilediğini belirtti. Yamaç, "İstanbul firması olan TÜYAP'ın eksikleri nedeniyle Adana fuarcılıkta çok geride kaldı. Oysa özellikle tarım ve mobilya fuarlarında, hatta ayakkabı ve tekstilde daha titiz davranılsa çok başarılı olunabilirdi" diye konuştu.
2'NCİ SALON İSTENEBİLİRDİ

TÜYAP'ın, İstanbul'da düzenlediği büyük fuarları Adana'ya getirebilecek pozisyonu olmasına karşın getirmediğini kaydeden Yamaç şöyle devam etti: Ağaç makinası, mobilya yan sanayi, tıp, yapı-banyo-mutfak-seramik gibi fuarlar Adana'ya gelebilirdi. Bu fuarların katılımcılarının en azından yüzde 10'unun Adana'daki fuarlara katılımı sağlanabilirdi. TÜYAP'ta çalıştığım dönem bunun kavgasını çok vermeme rağmen yapılmadı. Fuar alanının sahibi olan ÇUFAŞ'tan, 2'nci salonu yapması istenebilirdi. TÜYAP İstanbul'u amiral gemisi gördü ve kendi ticaretine bakıp Adana için gereken çabayı göstermedi. Adana'yı sümenaltı ettiler yıllarca. Adana'da odalar, borsa, iş dünyası STK'ları, yerel yönetimler ve işadamlarının da fuar konusunda yanlışları bulunduğunu kaydeden Bülent Yamaç "TÜYAP'a fuarcılığı geliştirmesi için baskı yapılmadı. Birçok oda yöneticisi, kendi firmasıyla fuara katılmadı. Diğer taraftan, Adana fuarcılığı için hedefler konulmadı. Örneğin tarım ve mobilya fuarları için hedefler konulabilirdi. Hazır giyim ve kuyumculuk gibi Adana'nın güçlü olduğu alanlarda fuarlar düzenlenmeli. Sektörle ilgili tüm kesimler bir araya gelip strateji ve hedefler belirlemeli. Fuarcılık Adana'nın turizmi için de sürükleyici olabilir. Bu potansiyel fazlasıyla var" diye konuştu.
MEZARIMIZ BİLE ADANA'DA

Bülent Yamaç, sektörün gelişmesi için ÇUFAŞ'ın Adana Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde yerel firmalara şans vermesi gerektiğini söyledi. Yamaç şöyle devam etti: Adana'nın kendi fuar firmaları, alanda fuar düzenleyebilmeli. Çünkü bizler Adana'nın ekmeğini yiyen, aileleri, mezarları bile Adana'da bulunan insanlar olarak, kendimizi topluma hesap vermek zorunda hissediyoruz. İşimizi iyi yapmak bizim için mecburiyet. 'Bu kadar yapabildim, toplanıp geri gideyim' deme şansımız yok. Ben firmam adıma konuşacak olursam, şimdiye kadar hiç yapılmamış 2 fuarı her yıl düzenleyebilirim. Diğer firmalar da benzer şekilde, Adana'ya katkı koyacak fuarlar yapabilir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.