Perşembe 18.06.2015

Fuarda yaprak dökümü başladı

TÜYAP tekelinde yürüyen Adana fuarcılığındaki kötü tablo, ilk olarak kentin en güçlü olduğu alanlardan mobilyacılığa yansıdı. Mobilyacılar bundan sonra fuara katılmak istemiyor

Son 9 yıldır İstanbul firması TÜYAP'ın tekelinde geriye giden Adana fuarcılığındaki kötü tablo, kentin en güçlü sektörleri arasında ilk sıralarda yer alan mobilyacılığa yansıdı. Adana Marangoz ve Mobilyacılar Odası Başkanı Yalçın Avcı, "100 metrekarelik bir stant için 15 bin lira ödüyoruz. Diğer masraflarla 40 bini geçiyor. Ama TÜYAP yeterince tanıtım yapmıyor. Bu yıl katılmayı düşünmüyoruz" dedi. Adana'da fuar fikrini ortaya atan isim olan işadamı Halil Avcı da fuarcılığın geldiği nokta için "Daha fazla ziyaretçi olabilir. Bunun için hepimize görev düşüyor" dedi.

ADANALI BİLE DUYMUYOR

2003 yılında çelik konstrüksiyonlu çadırda başlayan, 2006'dan itibaren kalıcı alanda ve TÜYAP'ın organizasyonlarıyla devam eden Adana fuarcılığında tehlike çanlarının sesi yükselirken, iş dünyasından da tepkiler artıyor. En büyük tepki ise mobilyacılardan geliyor. Adana Marangoz ve Mobilyacılar Odası Başkanı Yalçın Avcı, özellikle son 2 mobilya fuarının başarısız geçtiğini, katılımcı Adana firmalarının hüsran yaşadığını söyledi. Avcı, TÜYAP yeterince tanıtım yapmadığı için Adanalı mobilya firmalarının bile fuardan haberdar olmadığını ifade etti. Yalçın Avcı şunları söyledi: "Mobilyacılar olarak fuarda 100 metrekarelik bir stant için 15 bin lira TÜYAP'a ödüyoruz. Stant kurulumu, mobilyaların nakliyesi, tanıtım hostesi ücreti, broşür, ikramlar gibi harcamalarla birlikte giderimiz 40 bini buluyor. Ama TÜYAP yeterli tanıtım yapmadığı için son 2 yıldır fuar verimsiz geçiyor. Bu yıl TÜYAP fuar düzenlese bile Adana firmaları olarak katılmayı düşünmüyoruz. Ortada ciddi bir sorun var. Buna bir çözüm bulunmalı. Yerel firmalar fuarcılığa girmeli. Bir firmanın tekelinde olmamalı. Tekel olduğu için TÜYAP Adana fuarcılığını önemsemiyor." Adana'da, başlangıcından bu yana son fuar hariç bütün fuarlara katılan Özçete Karo sahibi İsmail Özçete de SABAH Güney'e yaptığı açıklamada sert konuştu. Özçete şunları söyledi: "Fuara katılımcı bulamıyorlar. İlgisi olmayan firmaları bedava yer verip fuara getiriyorlar. Katılımcıların 12-13'ü inşaat firması, gerisi yan sektörler ya da ilgisiz firmalar ve kuruluşlar oluyor. Sektöre yıllarını vermiş Adana firmaları yok. Kurulduğundan bu yana fuara katılıyordum. Ama en sonunda vazgeçtim. Fuarcılık bitiyor. Tanıtım yapılmıyor. Böyle giderse kesinlikle bir daha Adana'da fuara katılmam." Adana'da fuar düzenlenmesi fikrini ortaya atarak 2003'ten itibaren sektörün kentte ortaya çıkmasına öncülük eden, dönemin Ticaret Odası (ATO) Başkan Vekili olan işadamı Halil Avcı ise Adana fuarcılığı için "Daha iyisi yapılabilir" dedi. Kendisinin de firmasıyla, son yapılan İnşaat Fuarı'na görkemli bir stantla katıldığını kaydeden Avcı, "Tatlı bir rekabet oluşturma düşüncesindeydim. Çok güzel başka stantlar da vardı. Fuara gelen her ziyaretçi, bizim standımıza da geldi. Ama 'Daha fazla ziyaretçi olabilir miydi?' diye düşünürsek, evet daha fazla ziyaretçi olabilirdi. Bunun için elbirliğiyle hepimiz üzerimize düşeni yapmalıyız. Gerekirse işletici firma daha iyi tanıtım yapmalı" dedi.

STK'LARA İNDİRİM YAPILABİLİR

Adana Genç İşadamları Derneği (AGİAD) Başkanı Sefa Noyaner ise yaptığı açıklamada fiyatlardan duydukları rahatsızlığı dile getirdi. AGİAD Başkanı Noyaner şöyle konuştu: "Fiyatlar bize çok uygun değil. Bizim önerimiz, sivil toplum kuruluşlarına üye olan firmalara çeşitli avantajlar sunulabilir. Örneğin özel indirimler, kredi kartına taksit gibi fırsatlar verilebilir. Böylece sivil toplum kuruluşları üyelerinin fuarlara katılımı artabilir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.