Gaziantep Ticaret Odası (GTO) Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Bartık, Türkiye'nin ihracatını artırması için geçmişte farklı yollar denediğini ve hedefe ulaştığını belirterek, yeni hikâyeler yazmak için komşulara odaklanarak bu ülkelerin pazarlarının iyi analiz edilmesinin gerektiğini söyledi. Türkiye'nin 2015 yılının başından itibaren ihracatta düşüşe geçtiğine dikkat çeken Bartık, dünyada yaşanan olumsuzluklar, paritedeki dalgalanma ve petrol fiyatlarının düşmesi gibi nedenlerden dolayı ihracatta bu yıl öngörülen düzeye yaklaşılamadığını belirtti.
BİRÇOK ETKEN VAR
Bartık, "İhracatı en az düşen il olan Gaziantep'in ihracatında en önemli pazar olan Ortadoğu ülkelerinin siyasi belirsizlik ve adeta kan gölü içerisinde bulunması, geçen yıla göre daha az ihracat yapılmasına neden oldu" dedi. Bartık, AB ülkelerindeki ekonomik daralma, önemli petrol üreticilerinden ve ekonomisi büyük ölçüde petrol üretimine dayalı olan Rusya'nın sıkıntılı günler geçirmesinin de ihracatı olumsuz etkilediğini ifade etti. Eyüp Bartık, Rusya ve Ukrayna arasındaki kriz, ABD'nin Rusya'ya ambargosu gibi nedenlerin de bu yansımanın "tuzu biberi" olduğunu vurguladı.
YOL HARİTASI ÇİZİLMELİ
GTO Başkanı Eyüp Bartık şöyle devam etti: "7 Haziran'da yapılan genel seçimin, önümüzdeki aylarda yenilenecek olması bırakın 2015'i, 2016'nın ilk çeyreğine kadar olumlu beklentiden uzaklaşmamıza neden oluyor. Bu da Türkiye'nin 2023 ihracat rakamlarına ulaşması amacıyla yeni bir yol haritası çizilmesini gerektiriyor. Türkiye'nin ihracatını artırması için geçmişte farklı yollar denenmiş, bazılarında hedefe ulaşılmıştı. Şimdi yeni hikâyeleri yazmak için komşulara odaklanmak, bu ülkelerin pazarını analiz etmek gerekecek. İstikrarlı ilişkiler kurularak, dünya standartlarındaki ürünlerimizle komşularımıza daha fazla açılma zamanı geldi de geçiyor bile" dedi.