Pazar 13.09.2015

Türkiye makarnada İtalya'ya rakip oldu

Arbella Makarna Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Arslan, makarna ihracatında İtalya'nın ardından Türkiye'nin 2'nci sırada olduğunu söyledi

Makarna üretiminde kullanılan durum buğdayı bakımından zengin bir ülke olan Türkiye İtalya'ya rakip oldu. Ünü ve lezzeti Türkiye sınırlarını aşan Arbella Makarna'nın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Aslan, "Makarna üretimi konusunda dünya pazarında çok önemli bir yere sahip olan ülkemiz, makarna ihracatında da İtalya'nın 2'nci sırada yer almaktadır" dedi.
DURAKLAMA DÖNEMİ

Türkiye'nin makarna üretimi ve ihracatını değerlendiren Aslan, 2014 yılında kişi başı tüketimin 7 kilogram olduğunu söyledi. 2015 yılında dünya genelindeki tüm zorluklara rağmen gıda sektörünün, dış ticarete katkı yapmaya, üretmeye, istihdama ve ihracata devam ettiğinin altını çizen Arslan, "Bu yıla damgasını vuran devalüasyon, ülkemizdeki ihracatı özellikle de makarna sektörünü bir duraklama dönemine sürükledi" ifadesini kullandı.
UCUZ GIDA

Makarnanın üretim miktarı ve beslenmedeki önemi bakımından ilk sırada yer aldığını vurgulayan Arslan, şunları söyledi: "Ayrıca son yıllarda dünyada buğdayın makarna şeklinde tüketimi her geçen gün artış gösteriyor. Makarnanın bu kadar yaygın olmasının nedeni, uzun süre muhafaza edilebilmesi, çeşitliliği, kolayca hazırlanması, lezzeti, besleyici ve ekonomik bir gıda maddesi olmasıdır."
İTALYA'YA RAKİBİZ
2014 yılında İtalya'nın 1 milyon 750 bin ton, Türkiye'nin ise 735 bin ton makarna ihracatı gerçekleştirdiğini dikkat çeken Arslan, "Avrupa Birliği ülkelerindeki kota uygulaması sebebiyle ihracat rakamlarındaki kısıtlanmalara bu yıl bir de devalüasyon eklendi. Türkiye'nin AB ülkelerine yaptığı makarna ihracatı Temmuz ayı itibariyle kotaya takıldı" şeklinde konuştu.
YATIRIMLAR SÜRÜYOR

Arbella olarak ihracat rakamlarını korumaya çalıştıklarını ve tüm planları 2016 yönelik yaptıklarının altını çizen Arslan, "Özellikle bu yıl yapmayı planladığımız yatırımların bir kısmını önümüzdeki yıl içerisinde hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Arbella her zaman olduğu gibi ilkleri gerçekleştiren marka olarak Türkiye'nin ilk Lazanya ve Tagliatelle makarna üretimlerini yaparak tüketicilerle buluşturacağız. Bunun için tüm altyapı ve üretim hazırlıkları tamamlandı, ürünler 2016 yılı başından itibaren raflarda yerini alacak" diyerek sözlerini noktaladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.