Pazartesi 28.09.2015

Kasaplardan tehdit

Mezbaha, kasaplar ve balıkçılar çarşısı için verilen sözün tutulmadığını söyleyen Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, "Bizimle dalga geçenlerle biz de seçimde dalga geçeriz" dedi

Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'nün çağdaş ve modern bir mezbaha yapma sözünün boş çıktığını öne süren Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, "Aylar önce kasaplar ve balıkçılar esnafının daha uygun bir yere taşınacağına dair verilen sözler tutulmadı. Adeta bizimle dalga geçildi. Esnafımızla dalga geçenlerle biz de 1 kasım seçimlerinde dalga geçeceğiz. Söz namustur. Verilmişse tutulmalı, yerine getirilmelidir" dedi.
ADANA'NIN AYIBI

Büyükşehir Belediyesi'nin yeni mezbaha yapma kararının meclisten çıktığını hatırlatan Başkan Yağmur, "Meclis kararından önce yeri gezdik gördük 'uygundur' dedik ve Başkan Hüseyin Sözlü ile anlaştık. Sonra konu Meclis'e getirildi ve kabul edildi. Aradan uzun zaman geçti. Mezbaha kurulacak denilen yerde yeller esiyor. Sahibi yeri başkasına sattı bile. Yeni mezbahayı unuttuk. Ceyhan'ın, Tarsus'un mezbahası var ama Adana'nın yok. Bu bizim ayıbımızdır" diye konuştu. Tutulmayacak sözlerin verilmemesi gerektiğini vurgulayan Yağmur şöyle dedi: "Hiç yakışmadı. 'Tamam' dediler, 'namus sözü' dediler. Boş çıktı. Bizde namus sözü denilince akan sular durur. Biz, 'Size güveniyoruz, oda olarak üzerimize düşen ne varsa yaparız' dedik. Hala sözümüzün arkasındayız. Ama ortada bir şey yok. Bin 700 kasap ve balıkçı esnafını küçüksemesinler. Unutmasınlar ki önümüzde genel seçim var. Bizimle dalga geçenlerle biz de sandıkta çok iyi dalga geçeriz"
MECLİS KARARINA RAĞMEN

Kasaplar çarşısının, bir dönem yaşlılar bakımyurdu olarak kullanılan Seyhan Belediyesi'ne ait 4,5 dönümlük alana taşınmasının düşünüldüğünü anımsatan Yağmur, "Meclis kararı çıktı. Krokiler çizildi. Sonra koruma kurulu engeline takıldı. 'Bize arsa verin biz yapalım' dedik ama ona da yanaşmadılar. 'Siz yer bulun' dediler. Ben belediye başkanı değilim ki yer bula yım. 'Paramız yok' diyorlar 'Para vermek istiyoruz' diyoruz buna da gelmiyorlar. Şaşırdık kaldık. Yeter bizimle oynamasınlar" dedi.