Çarşamba 30.09.2015

Narenciyede riskli sezon

Rusya ekonomisindeki çalkantılar ve Orta Doğu'daki olumsuz gelişmelerin etkisinde kalan narenciye ihracatçıları, 2015-2016 sezonundan kaygı duyuyor

Narenciye ihracatçıları, Rusya ekonomisindeki çalkantılar ve Orta Doğu'daki gelişmeler nedeniyle tedirginlik yaşıyor. Yıllık ortalama 3,6 milyon ton üretimi, 1 milyar doları aşan ekonomik değeriyle özellikle Akdeniz ve Ege Bölgesi'nde birçok kişinin geçimini sağladığı narenciye sektöründe 2015-2016 ihracat sezonunun bu ay içinde açılması bekleniyor. Mevsime göre yavaş yavaş bazı türlerin hasadına geçilen sektörde, sezonun açılmasına hazırlıksız yakalanmamak için paketleme firmalarında büyük bir yoğunluk yaşanıyor. Paketlenip beklemeye alınan narenciye ürünleri, içinde Bakanlık yetkililerinin de bulunduğu komisyonun vereceği izinle hızla ihraç edileceği ülkelere gönderilecek.
PAZAR SIKINTILI
Türkiye'nin yaş sebze ve meyve ihracat miktarında yüzde 45'lik oranla en önemli payın narenciyede olduğuna dikkati çeken Seyhan Ziraat Odası 2. Başkanı Cahit İncefikir, narenciyede rekoltenin normal ama pazarın sorunlu olduğunu söyledi. İhracatın düşmesinin sektörün tümünü olumsuz etkileyeceğini vurgulayan İncefikir, "İhracata mal gitmezse ne olacak. İçeriye sunulacak. Türkiye zaten narenciye tüketimi fazla olan bir ülke değil. Bir de kesilen ihracatla içeriye yığılan mal üstüne gelirse fiyatlar dibi bulacak. İleriki süreçte üretici para kazanamadığı ağaçları sökmeye başlar" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.