Giriş Tarihi: 1.10.2015

Başkan belgeler yalan söylemez

Adana Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur, elimizdeki ses kaydını unutup, Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'yü hedef alan sözlerini inkar etti

SABAH Güney'de 28 Eylül 2015 tarihinde manşetten yayınlanan "Kasaplardan MHP'ye oy yok" başlıklı haberde Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'yü hedef alan sözlerini inkar ederek, haberimizi yalanlamaya kalkışan Adana Kasaplar Odası Başkanı M. Saruhan Yağmur elimizdeki ses kaydını unutmuş olmalı. Haberin yayınlanmasından sonra Başkan Hüseyin Sözlü'den fırça yediği tahmin edilen Kasaplar Odası Başkanı Saruhan Yağmur'un apar topar yaptığı açıklamanın üzerine balıklama atlayan Büyükşehir Belediyesi ilgililerinin, elimizde bulunan ses kaydındaki konuşmaları öğrenince nasıl bir tavır alacağı da merak konusu.
İKİNCİ KEZ AÇIKLAMA YAPTI
Gelen tepkiler üzerine sözlerinden 180 derece dönüş yaparak gazetemizde çıkan haberi bu kez de Adana Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (AESOB) aracılığı ile yalanlamaya kalkışan Başkan Yağmur, yazılı açıklamasının ilk bölümünde şöyle dedi: "İlgili gazetenin muhabiri bana geldi Balıkçılar Pazarı konusunda sorular sordu. 'Adamlar söz verdi, yerini de verdi' dedim. Balıkçılar Pazarı'nın yerinin belediye meclisinden geçtiğini, kent meydanı çevresine de çarşı yapılacağını, Alidede İş Merkezi'nin arkasının da kasaplara yer verileceğini söyledim." Oysa Yağmur kayıt altına aldığımız röportajda söylediklerini çabuk unutmuştu. Yağmur'un hafızasını tazelemesi için işte o konuşmanın ilk bölümü: "Dönelim balıkçılar çarşısına. Şehir dışına dediler, göl kenarı dediler, göl görünümlü Adana'ya güzel bir yer yapılsın dediler. Ona da eyvallah dedik. (Bunu kim demişti diye sorduk. Bize Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü diye yanıt verdi) Sonra Seyhan Belediye Başkanımızdan rica ettik 'beraber yapalım' dedik. Seyhan Belediye Başkanı ne gerekiyorsa yapacağını söyledi. İlçe olarak gücü yetmez. Sonra, kent meydanına dönüştü. Kent meydanı kararı çıktı Büyükşehir'den de. Balıkçılara önce sen bir yerini yapacaksın, anahtarını teslim edeceksin, öyle kamulaştıracaksın orayı. Ortada fol yok yumurta yok. Kent meydanına da 'eyvallah' dedik. Zeydan Başkan, 'İster yerinizde kalın ister başka yere'. Yer olarak da Sabancı Merkez Camii'nin karşısında eskiden Lunapark vardı, Kiremithane dolmuş durağının olduğu bölge. Yer de güzel oraya da 'eyvallah' dedik, 'tamam olsun' dedik, gene yok ses."
SÖZLÜ'DEN FIRÇA MI YEDİ?
Yazılı açıklamasının devamında "MHP ile benim ne alakam var, ne şikayetim var. Kaldı ki, Büyükşehir Belediyesi ile hiçbir sorunumuz yok. Hüseyin Sözlü başkan geldiğinden beri ne istediysek aldık. Esnafın işini yapıyorlar. Bu başlık nereden çıktı" diyen Başkan Yağmur, röportaj boyunca ne Mersin, ne de Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı'nı eleştirdi, işaret ettiği kişi MHP'li Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü'ydü. Konuşmasında kasap esnafıyla dalga geçildiğini söyleyerek 1 Kasım seçimlerini anımsatan Başkan Yağmur'un bu sözüyle Tarsus Belediye Başkanı'nı değil Adana Büyükşehir Belediye Başkanı'nı hedef aldığı da gün gibi ortadaydı. Yağmur'un aleni konuşmalarına rağmen 'Ben böyle bir şey söylemedim' açıklaması, "Sözlü'den fırça yedi o yüzden çark ediyor" diye yorumlandı.
İşte"Ben bunları söylemedim" diyen Başkan M. Saruhan Yağmur'un konuşmasının tamamı:
"SÖZLÜ'NÜN VAADİYDİ"
Büyükşehir'in almış kararın neticesinde mezbaha yapılacağı meclis kararıyla çıktı. Yeri gittik gördük gezdik uygundur dedik başkanla anlaştık. Sonra meclise getirdiler mecliste Seyhan karşı çıktı. Oy çokluğuyla kabul edildi. Aradan 2-2.5 yıl geçti yerlerinde yeller esiyor. Vatandaş da başkasına sattı şimdi orayı. Mezbahayı unuttuk. Dönelim balıkçılar çarşısına. Şehir dışına dediler göl kenarı dediler, göl görünümlü Adana'ya güzel bir yer yapılsın dediler. Ona da eyvallah dedik. (Bunu kim demişti sorusuna 'Büyükşehir Belediye Başkanı Hüseyin Sözlü' diye yanıtladı)
"GENE SES YOK"
Sonra Seyhan Belediye Başkanımızdan rica ettik 'beraber yapalım' dedik. Seyhan Belediye Başkanı ne gerekiyorsa yapacağını söyledi. İlçe olarak gücü yetmez. Sonra, kent meydanına dönüştü. Kent meydanı kararı çıktı Büyükşehir'den de. Balıkçıların önce sen bir yerini yapacaksın anahtarını teslim edeceksin öyle kamulaştıracaksın orayı. Ortada fol yok yumurta yok. Kent meydanına da 'eyvallah' dedik. Zeydan Başkan 'İster yerinizde kalın ister başka yere. Yer olarak da Sabancı Merkez Camii'nin karşısında eskiden lunapark vardı kiremithane dolmuş durağının olduğu bölge. Yerde güzel oraya da 'eyvallah' dedik tamam olsun dedik gene yok ses.
BÜYÜK SIKINTI YAŞATTILAR
Dönelim kasaplara, Alidede İş Merkezi'nin arkasında Seyhan Belediyesi'ne ait olan yer vardı, yaşlılar bakım yurdu. Ora 4,5 dönümlük yer. Bize tamam mı dediler uygun mu dediler. Oranın da meclis kararı çıktı yapılması için. 'Tamam mı?' dediler tamam. Krokiler de çizildi blok halinde yapılacak 2 katlı olacak. Altı işyeri üstü yazıhane. Tamam. Ondan sonra dediler koruma kurulu engeline takıldı. Koruma Kurulu'nun engeline takılmıyorsun ki mal sahibi sensin. İnşaat yapacaksın oradan çevre düzenlemesi yapıyorlar. Ora da olmadı kaldı. 'Bize arsa verin yer gösterin biz yapalım' Ona da gelmiyorlar. 'Siz yer bulun.' Ben belediye başkanı değilim ki yer bulayım. Harita sizin önünüzde siz bana yer temin edeceksiniz biz gelip bakacağız. Bulacaksınız. Paramız yok diyorlar para vermek istiyoruz buna da gelmiyorlar. Kasaplar balıkçı esnafına büyük sıkıntı yarattılar.
"ONLARLA İYİ DALGA GEÇERİZ"
İşte basınımızda yer alıyor. Kalktı kalkacak gitti gelecek. Vatandaşlar da kasaplar, balıkçılar çarsısının kalktığını sanıyor, gelmiyorlar. Geçenlerde sadece balıkçıları çağırdı Zeydan başkan. gittik. 'İsteyen kendi işyerine yeni dükkan.' Olumlu karşıladık. 'İsteyen de parasını alır gider.' Biz para mara istemiyoruz' dedik. Yıktığının yerine ver, o da tamam. Adana'ya yakışsın bir yer istiyoruz. Uzağa gitmeyin Ceyhan'ın mezbahası var, Tarsus'un var. Bu, Adana'nın ayıbı ya. Söz veriyorlar. Kardeşim söz vermeyin. 'Tamam' diyorlar 'namus sözü.' Şimdi namus deyince akan sular durur. Biz size güveniyoruz. Ne gerekiyorsa biz oda olarak elimizi taşın altına koyarız. Ama yok. Anlayacağınız bizle dalga geçiyorlar. Ha bizle dalga geçerlerse biz de onlarla iyi dalga geçeriz. Bin 700 kasap balıkçı esnafını küçümsemesinler önümüzde seçim var. Bize böyle yaparlarsa biz 3 adım gideriz onlara.

"MEZBAHAYI UNUTUN"

Mezbahayı unutun. Kurulu mezbaha var yap işlet devretle kiraya verilmiş. O binada mezbaha bulunması. Kültür varlıklarına devredilmiş. Tarihi kiliseymiş 1930'lu yıllarda.1938 yılında oranın açılışını Atatürk yaptı. Tarihi açsın baksın Büyükşehir Belediye Başkanlar tarihi bilmiyorlarsa. 38'de Atatürk'ün açtığı yere siz bu kadar zulüm yapamazsınız. Atatürkçüyüm diye geçiniyorlar ya. Esnafı kendi haline bıraksınlar. Bu esnaf vergisini yapıyor Bağ-Kur'unu yatırıyor iş akdini sağlıyor, devletten para istemiyor, iş aş istemiyor. Yani rahat bıraksınlar esnafı. Kalktıyla kalkacakla olmuyor. Yap Adana senin heykelini diksin.