Pazar 08.11.2015

Bilici: Pamuk atağa geçmeli

Çukurova'nın "beyaz altını" olarak değerlendirilen pamuğa gerekli önemin verilmesi gerektiğinin altını çizen Mehmet Ali Bilici, Çukurovalı çiftçileri önümüzdeki yıl pamuk ekimi yapmaya çağırdı

Çukurova'nın tarihten gelen geleneksel tarım yapısı içinde önemli bir yeri olan Adana'nın simgesi pamuk, artık bölge için gün geçtikçe daha az alanda yetiştirilen bir ürün haline geldi. Bilici Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Bilici, bir zamanlar Çukurova'nın "beyaz altını" olarak değerlendirilen pamuğun eski günlerine dönmesi gerektiğini belirterek çiftçilerden önümüzdeki yıl pamuk ekimi yapmalarını istedi. Adana'nın geçtiğimiz dönemlerde Türkiye'nin en önemli pamuk merkezlerinden biri olduğuna dikkat çeken Bilici, "Maalesef son 8-10 yılda Çukurova'da pamuk ekimi, ekim maliyetlerinin yüksek olması, verimin düşmesi, dünya pamuk fiyatlarındaki düşüşün yansıması ve mısır gibi alternatif ürünlerin çıkması nedeniyle azaldı. Rekabet şansı olmadı, çiftçi vazgeçti, ekim Güneydoğu'ya kaydı" şeklinde konuştu.
"İTHAL EDİYORUZ"
"Türkiye bugün Çin'den sonra dünyanın en büyük ikinci pamuk ithalatçısı" diye konuşan Mehmet Ali Bilici, "700-800 milyon dolarlık pamuk ithalatı yapıyoruz. Bunun yerine kendi pamuğumuzu üretmemiz gerekli. Devletimiz pamuk destek prim veriyor. Bu primin daha yüksek olmasında yarar var. Önümüzdeki yıllarda pamuk destekleme priminin yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.