Perşembe 10.12.2015

Narenciye ihracatçıları alternatif arayışına girdi

İhracatının yüzde 70'ini Rusya'ya yapan narenciye üreticisi, Rusya'nın yaş sebze ve meyve ithaline kısıtlama getirmesi üzerine yeni pazar beklentisine girdi

İhracatının yüzde 70'ini Rusya'ya yapan narenciye üreticisi, Rusya'nın yaş sebze ve meyve ithaline kısıtlama getirmesi üzerine elinde kalan ve gümrükten dönen malları için alternatif pazar istiyor. Adanalı üreticiler, Rusya'ya ihraç edilen narenciye ürünlerinin alımına kısıtlama getirilmesiyle elindeki ürünü nasıl değerlendireceğini düşünüyor.

RUS ORTAKLAR ZORDA
İhracatçı Songül Eşlik Rusya'ya gönderdikleri 9 TIR malın gemilerde 10 gün bekletildikten sonra Samsun Limanı'na geri döndüğünü ifade ederek, "Rus ortaklarımız da sıkıntılar yaşıyor. İstedikleri ürünler ellerine ulaşmadı. Bu konuda devletimizden çözüm bekliyoruz. Örneğin depoda kalan ürünler yurt içinde okullara ya da kamplarda kalan Suriyelilere dağıtılabilir" diye konuştu.
"LİMON SATMAYALIM"
Adana Ziraat Odası 2'nci Başkanı Cahit İncefikir, son 10 günde Rusya'ya gönderilen narenciye ürünlerinin iade edilmeye başlandığını söyledi. İncefikir, "Rusya'nın almamasıyla narenciye ağaçlarımızı kesecek değiliz. Dünya Rusya'dan ibaret değil. Yeni pazarlar bulacağız. 'Ben sadece limon istiyorum' diyen bir ülkeye karşı da tavır almamız gerekir. 'Size limon da vermiyoruz' demeliyiz" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.