Pazartesi 29.02.2016

Vakit küreklere asılma vaktidir'

SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, yatırımlara ara vermeden devam ettiklerini belirterek, "Rüzgar durmuşsa oturmak yerine küreklere asılmalıyız" dedi

Gaziantep'te sanayi denilince akla gelen ilk isim olan SANKO Holding Onursal Başkanı Abdulkadir Konukoğlu, sıkıntılı dönemlerde daha çok yatırım yapmak ve daha fazla çalışmak gerektiğini söyledi. Her zaman mücadeleci olmak gerektiğini belirten Konukoğlu, "Rüzgar durduysa teknede miskin miskin oturup beklemeye gerek yok, küreklere asılarak yol almak gerekir" dedi.
"14 BİN KİŞİYİ İSTİHDAM EDİYORUZ"
Babasından aldığı bayrağı kardeşleri ile birlikte zirveye taşıyan Konukoğlu, "Rahmetli babamın döneminde tek sektörde faaliyet gösteriyorduk. Tekstilde Türkiye'nin en büyüklerinden, dünyanın sayılı gruplarından birisi haline gelen SANKO'yu, kardeşlerimle birlikte SANKO Holding çatısı altında yapılandırdık. Türkiye ve dünya ekonomisindeki gelişmeleri zamanında ve doğru analiz ederek tekstilin yanı sıra, geleceği olan diğer sektörlere yönlendirdik. 14 bini aşkın kişiyi istihdam ediyoruz, küresel iş ilişkileri bulunan bir kuruluş haline geldik" diye konuştu. Enerji yatırımlarının devam edeceğini bildiren Konukoğlu, "Bugüne kadar 1,1 milyar dolarlık yatırımla gerçekleştirdiği altı hidroelektrik ve iki rüzgar santrali ile toplam 650 megavat kurulu güçle yenilenebilir kaynaklardan yılda 2 milyar kilovat saat enerji üreten SANKO Enerji, önümüzdeki 5 yılda 1,5 milyar dolarlık yeni yatırımla kapasitesini 1,650 megavata çıkararak yıllık 10 milyar kilovat saat elektrik üretmeyi hedefliyor" şeklinde konuştu.
"ALLAH BUNU NASİP ETTİ"
Ege'de jeotermalden enerji üreteceklerini açıklayan Konukoğlu, "Çatalca'nın açılış konuşmasında dedemle yaşadığım bir diyalogu anlatmıştım. 1973 ya da 1974'te dedeme bir gün 'Dede yatırım yaptık, ödeme yapacağız, altınlarından versen de ödesek' diye takılmıştım. Dedem de 'Gelin size rüzgâr bankasından çek yazayım, gidin alın' demişti. O zamanlar rüzgâr enerjisi falan yoktu. O açılışta bu diyalogu anlatıp, Sayın Cumhurbaşkanımıza 'İşte Rüzgâr Bankası dönüyor' dedim. Cenabı Allah bize bunu da nasip etti" dedi. Hayatta hiçbir zaman işini aksatmadığını, yatırımlara o gözle baktığını belirten Konukoğlu, "Hiçbir bahanenin arkasına sığınmadım. Tatilimden ve eğlencemden fedakârlıklar yaptım. Askerden geldikten sonraki gün işe başladım. Evlendim ertesi gün iş başı yaptım. İşimi her zaman önde tuttum. Yelkenlilerde kürek de olur. Rüzgar durduysa teknede miskin miskin oturup beklemeye gerek yok, küreklere asılarak yol almak gerekir" diye konuştu.
"GÜÇ GÖSTERMEK GEREK"
Komşu ülkelerde ve bölgede yaşanan sorunlarla ilgili görüşlerine dile getiren Konukoğlu, "Yaşananlar üzücü ama bu Türkiye'nin elinde olan bir şey değil. Yabancı ülkeler buraları karıştırmak istiyor. Karıştırdıkları zaman buralardan rant elde edebilmeleri daha kolay oluyor. Komşu komşunun külüne muhtaçtır. Biz ne Suriye, ne Irak, ne İran, ne de Rusya'yla kavgaya meraklıyız. Ama bazen ister istemez kavga çıkıyor. Bu durumda Türkiye, Türkiye olduğunu göstermek durumunda kalıyor" şeklinde konuştu.