Pazar 01.05.2016

‘Düşme hattında olmaktan sıkıldık’

Girişimcilik Ekosistemi Derneği (GED) Başkanı Esra Özden, Türkiye ekonomisinin dünya süper liginde yer aldığını ancak, yıllardır düşme hattında mücadele etmesinin motivasyon kaybına yol açtığını söyledi

Çağ Üniversitesi Genç Yatırımcılar Kulübü'nün düzenlediği 'Ekonomiye Yön Verenler Zirvesi'nde konuşan Girişimcilik Ekosistemi Derneği (GED) Başkanı Esra Özden, genç nüfusun girişimcilik, inovasyon ve markalaşmayla desteklemesi gerektiğini vurguladı. Özden, Türkiye ekonomisinin dünya süper liginde yer aldığını ancak, yıllardır düşme hattında mücadele etmesinin motivasyon kaybına yol açtığını da kaydetti. Türkiye'nin geçen yılki yüzde 4'lük büyümesinin büyük oranda finans sektörü faaliyetleriyle gerçekleştirdiğini söyleyen Özden, "Bu sağlıklı bir model değil. Büyümede finansın katkısı yüzde 10, sanayinin ise yüzde 3,8. Biz üretimin katkısını büyütmeye odaklanmalıyız. Bunun için de daha fazla girişimciye, daha fazla katma değeri yüksek inovasyona ve markalara ihtiyacımız var" diye konuştu. Çağ Üniversitesi öğrencilerine bilişim ve iletişimde inovasyonu anlatan Özden, 'Uber' örneğini verdi. Telefona yüklenen bir uygulama ile taksi, lüks araç ve tekne kiralanabildiğini, bu yazılımla Uber'in hizmetlerinden dünyanın 315 kentinde yararlanılabildiğini anlatan Özden, "Şu anda bu şirketin değeri 60 milyar doları geçti. Bir tek taksisi olmayan bu şirketin değeri Türkiye'nin neredeyse toplam ihracat rakamının yarısı kadar. Bizim ülkemizde de benzer projeleri hayata geçirecek genç girişimciler var. Önemli olan bu gençlerimizin ticarileşebilecek iş fikirlerinin hayata geçirilmesini sağlamak. GED, Türkiye'de kendi alanında bunu yapmak için kurulan Türkiye'nin ilk STK oldu. Çağ Üniversitesi'nden de genç girişimci adaylarını ve iş fikirlerini bekliyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.