Cumartesi 22.10.2016

Yurt dışında ‘Made in Turkey’e güven tam

Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve Mamulleri İhracatçıları Birliği, bu yılın 9 ayında ihracatlarını yüzde 35,7 artırarak 153 milyon dolarlık ürün satışı yaptı

Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Abdulkadir Çıkmaz, yılın 9 aylık diliminde 153 milyon dolarlık kuru meyve ihracatı yaptıklarını söyledi. Yurt dışında Türk ürünlerine güveninin tam olduğunu, bu güvene layık olmak için dünyaya kaliteli ürün ihracatı yaptıklarını anlatan Çıkmaz, "Artık insanlar Made in Turkey yazısına dikkat ediyor, arıyor" dedi. Geçen yılın Ocak-Eylül döneminde 133 milyon 94 bin dolarlık kuru meyve ve mamulleri ihracatı yaptıklarını hatırlatan Çıkmaz, bu yılın aynı döneminde ihracatın yüzde 35,7 artarak, 153 milyon 20 bin dolara ulaştığını kaydetti. Çıkmaz, bu artışın kuru meyve ve mamulleri ihracatçısına moral verdiğini, yılsonu hedefleri için çalıştıklarını kaydetti.

AVRUPA ZİRVEDE
Çıkmaz, 30 farklı ülkeye kuru meyve ve mamulleri sattıklarını belirterek, ihracatta ilk 4 noktanın Avrupa ülkeleri olduğunu vurguladı. Buna göre en fazla ihracat 22 milyon 489 bin dolarla İtalya'ya yapılıyor. İtalya'yı 17 milyon 414 bin dolarla Almanya izliyor. En çok ihracat yapılan üçüncü ülke ise İngiltere. En çok ihracat yapılan ürünün ise 40 milyon 502 bin dolarla Antep fıstığı olduğunu anlatan Çıkmaz, bu ürünü 5 milyon 257 bin dolarla çam fıstığının takip ettiğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.