Pazartesi 28.11.2016

Portakal para etmedi limona umut bağladı

MERTUB Başkanı Ahmet Dursen Şahin, üreticilerin para etmeyen portakal ve mandarin ağaçlarını kesip limon fidanı diktiğini söyledi

Mersin'de portakal ve mandarin para etmeyince narenciyede bu türlerin ağaçları kesilerek yerine limon ağacı dikilmeye başlandı. Mersin Turunçgil Üreticileri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Dursen Şahin, "Son yıllarda limonun dışındaki narenciye ürünleri satılmadığı için ben kendi bahçemi söküp yerine limon dikiyorum. Birlik başkanı olarak ben bile limonun dışındaki portakal, mandarin türlerini satamıyorsam üretici nasıl satsın" dedi. 20-25 yıl emek verdiği ağaçları kestiğini söyleyen Şahin, "Narenciye sadece limondan ibaret değil. Bunun içinde portakal ve mandarin çeşitleri de var. Portakal ve mandarinin fiyatı yıllardır 30 kuruşun üstüne çıkamadı. Satış yapılamadığı için üreticilerimiz perişan. Yıllarca emek verip yetiştirdiğimiz ağaçları bir günde kesip yok ediyoruz. Limonda fiyat iyi, üreticimizin yüzü güldü ancak diğer türler hep sıkıntı verdi ve masraflarının karşılığını alamadılar" dedi.
'ÜRÜN DALINDA ÇÜRÜMESİN'
Üreticiye kendi ticari serbestisi tanınması gerektiğini vurgulayan Şahin şöyle konuştu: Küçük bir aracı olan üretici tarladan toplayıp İç Anadolu'daki illerde satabilmeli. Ürün dalında çürüyeceğine, bu sayede tüketiciye hem taze hem de ucuza ulaşmış olacak. Üretici az da olsa emeğinin karşılığını almış olacak. Narenciye ürünü tüketim kültürünün aşılanması gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.