Perşembe 16.03.2017
Son Güncelleme: Çarşamba 15.03.2017

Akdeniz Bölgesi’nde ‘evet’ oranı yüzde 60

Akdeniz Anket Araştırma (AAA) Enstitüsü, Akdeniz Bölgesi’ndeki 8 ilde düzenlediği referandum araştırmasında siyasi parti seçmenlerinin nabzını ölçtü. 6 bin kişinin katıldığı ankette yüzde 59.3 ‘evet’ çıktı

Akdeniz Anket Araştırma (AAA) Enstitüsü, Yüksek Seçim Kurulu (YSK) tarafından açıklanan seçime girme yeterliliği bulunan 9 partinin seçmenlerine "Referandumda 'evet mi?', 'hayır mı?'" diyecekleri yönünde anket düzenledi. 'Tesadüfi yöntemin kullanıldığı ankete katılan 6 bin kişiden 3 bin 558 kişisi 'evet' dedi. Akdeniz Anket Araştırma ekibi tarafından 1 ve 9 Mart tarihleri arasında 9 gün süren çalışmada, 6 bin kişiyle tesadüfü yöntemle telefon, online ve yüz yüze anket yapılarak, "Oy verdiğiniz parti nedir?" ve " Referandumda oyunuz ne olacak?" soruları soruldu. Adana, Mersin, Antalya, Hatay, Osmaniye, Kahramanmaraş, Isparta ve Burdur'da yapılan anket sonucunda yüzde 59.3 oranında 'evet' çıktı. Yapılan ankette 'evet' diyen kişilerin partilere göre dağılımı; AK Partili seçmenlerin yüzde 93'ü, HDP'lilerin yüzde 57'si, MHP'lilerin yüzde 44'ü, CHP'lilerin yüzde 4'ü, BBP'lilerin ise yüzde 22'si 'evet' diyecek. Adana ve Mersin'de karasız oy oranın çok yüksek olduğunun altını çizen Akdeniz Anket Araştırma (AAA) Genel Müdürü Mehmet Turaçcı, "Kahramanmaraş, Osmaniye, Isparta ve Burdur'da 'evet' oyu kullananlar yüzde 60'ın üzerindeyken, Adana ve Mersin'de kararsız oranı çok yüksek" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.