Çarşamba 07.06.2017
Son Güncelleme: Salı 06.06.2017

Mersin meyvecilikte Türkiye’nin başkenti

Ziraat Mühendisleri Odası Mersin Şube Başkanı Mustafa Kemal Karaoğlu, Türkiye’nin meyve ihtiyacının yüzde15’ini Mersin’in karşıladığını söyledi

Mersin topraklarının bereketli olduğunu ve yaklaşık 65 çeşit meyvenin üretildiğini bildiren Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Mersin Şube Başkanı Mustafa Kemal Karaoğlu, "Mersin, meyve üretiminde Türkiye'nin başkentidir. Türkiye'nin meyve ihtiyacının yüzde 15'ini Mersin karşılıyor" dedi. Karaoğlu, Türkiye'de toplam meyve üretimi 19 milyon ton, Mersin'de ise 2,5 milyon ton olduğunu açıkladı.
LİMON VE MUZDA LİDER
Mersin'in mikro klima iklimine sahip istisna bir kent olduğunu belirten Karaoğlu, "Mersin, tropikal, subtropikal, sert çekirdekli ve yumuşak çekirdekli meyveler olmak üzere üzüm, zeytin, çilek, keçiboynuzu ve yeni dünya gibi 65 çeşit ürünün yetiştirildiği nadir kentlerden biridir. Türkiye'de lider olduğumuz ürün çeşitleri ise yüzde 70 ile limon, yüzde 72 ile muz, yüzde 33 ile çilek ve yüzde 49 ile keçiboynuzu" ifadelerini kullandı. Mersin'in sert çekirdekli meyvelerde de iddialı konumda olduğunu kaydeden Karaoğlu, "Mersin kaysı üretiminde, Türkiye'de 2'nci durumda. Toplam 107 bin ton kaysı üretimiyle Türkiye'nin yüzde 14 kaysı ihtiyacını karşılıyor. Mersin, şeftali üretiminde yüzde Türkiye'nin 18'ini karşılarken, 32 bin ton nektarin ve 30 bin ton japon eriği üretiyor. Mersin, Türkiye sofralık üzüm ihtiyacının yüzde 35'ini de karşılıyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.