Salı 20.06.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 19.06.2017

Mercimekte artış olacak

Ulusal Baklagil Konseyi Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Arslan, 2017 üretim sezonunda kırmızı mercimek üretiminin yüzde 15 artışla 380 bin ton civarında olmasını beklediklerini bildirdi. Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı da olan Arslan, mercimek üretim alanlarındaki bitki gelişimi, artış, azalış ve rekolte tahmini amacıyla her yıl üretim alanlarında gerçekleştirdikleri incelemeleri tamamladıkları açıkladı.
YÜZDE 15 ARTIŞ
Türkiye'nin 2016 yılında 244 bin ton mercimek ihracatı gerçekleştirdiğini belirten Arslan, ithalatın ise 338 bin ton olarak kaydedildiğini ifade etti. Arslan, "Aynı dönemde 330 bin ton olduğu düşünülen mercimek üretiminin 2017 yılında yüzde 15 artış göstererek 380 bin ton civarında olmasını bekliyoruz. Fiyat beklentileri nedeniyle 2016 sezonunda satışa arz olmayan yaklaşık 50 bin tonluk mahsule birlikte 2017'de 420-430 bin ton kırmızı mercimeğin pazara arz olması bekleniyor" dedi.
EN VERİMLİ BÖLGE
Mercimek üretiminde en verimli bölgelerin sırasıyla Siverek, Batman ve Bismil olduğunu kaydeden Arslan, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki en düşük verimlilik oranının Gaziantep- Kilis ovasında beklendiğine işaret etti. Bu bölgede mercimek üretiminden nohut üretimine doğru bir geçişin görülmekte olduğuna dikkat çeken Arslan, "Ayrıca sıcaklardan kaynaklanan yanma ve sonbahar yağışlarının az gerçekleştiği bu bölgelerde verimlilik oranında düşüş bekleniyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.