Bayramda beslenme düzeninizi koruyun

Bayramda beslenme düzeninizi koruyun
Yakın Doğu Üniversitesi Hastanesi Diyetisyeni Gültaç Dayı, Ramazan Bayramı için sağl��klı beslenme önerilerinde bulundu. Diyetisyen Gültaç Dayı; "Birçoğumuz için bayramın en güzel yanı aile ziyaretleri ve bayram sofralarıdır. Ancak sofrada geçirilen zamanın uzun olması nedeniyle yemek miktarları fark etmeden artabilir ve yapılan her yemeğin tadına bakma arzusu, yemek bitiminde tıka basa doyup, nefes almakta dahi zorluk çekmemize neden olabilir. Bunun sonucu olarak mide yanmaları ve bağırsak problemleri de açığa çıkabilir. bu nedenle yeme disiplininizi olabildiğince korursanız, bayram sonrasını da rahat geçirebilirsiniz." Ağır yiyeceklerin yerine yumurta, peynir çeşitleri, menemen, omlet, domates - salatalık - yeşillik, zeytin, kuru meyve, fındık ve bademin tercih edilmesi gerektiğini söyleyen Diyetisyen Gültaç Dayı, kahvaltıda ağır yiyeceklerin yerine hafif yiyeceklerin tercih edilmesi ile günün geri kalanının daha kolay geçirileceğini ifade etti.
BİZE ULAŞIN