Pazartesi 03.07.2017

ATAK A.Ş. acilen tasfiye edilmeli

Adana Tanıtım ve Kalkınma Ajansı’nın, Adana Ticaret Odası’nın sırtında bir kambur olduğunu öne süren Fatih Köylü, zararın neresinden dönülürse kâr olacağını söyledi

Adana Ticaret Odası (ATO) Meclis Üyesi Fatih Köylü, Adana Tanıtım ve Kalkınma Ajansı'nın (ATAK A.Ş.), zaman geçirilmeden tasfiye edilmesini istedi. ATO'nun 650 bin TL kaynak aktardığı ATAK A.Ş.'nin 1,5 yılda elle tutulur bir proje üretmediğini savunan Köylü, "ATAK A.Ş.'de para kalmadı. 650 bin TL harcandı ama ortada hiçbir şey yok. ATAK A.Ş.'nin yaptığı faaliyetlerin tamamını ATO olarak yapıyoruz. Adana'da ikinci bir Altın Koza vakası yaşanmaması için ATO'nun sırtında bir kambur olan ATAK A.Ş. acilen tasfiye edilmeli" dedi.
TURİZMCİLER YOK
ATAK A.Ş.'nin yüzde 75 hissesinin ATO'nun, yüzde 25'inin ise Adana Sanayi Odası, Adana Ticaret Borsası ve Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölgesi'nin olduğunu anlatan Köylü, "Biz ATO olarak taahhüt ettiğimiz 750 bin TL'nin 650 bin TL'sini ödedik. ADASO ve ATB tek kuruş ödemedi. Keşke ortakları arasında turizmciler ve belediyeler de olsaydı. Turizmden, tanıtımdan bahsediyoruz ama içinde turizmcilerin olmadığı sadece oda ve borsanın olduğu bir yapı söz konusu. En azından para vermiş olsalardı onlar da hesap sorar, projeler daha düzgün çıkardı" diye konuştu. ATAK A.Ş. sevdasından vazgeçilmesi gerektiğini ifade eden Köylü, "Kar amaçlı kurulmadı diyorlar. Ancak bunun da bir geliri olmalı. Taşıma suyla değirmen dönmeyeceği ortada. Bir geliri olmazsa her sene sermaye artırımına gidilmesi gerekecek. Oysa biz bu filmi Altın Koza'da seyrediyoruz. Her yıl sermayeyi artırdılar ama ortada para yok ve milyonlarca liralık borç var. Adana'da ikinci bir Altın Koza vakası yaşamamak için ATO'nun sırtında bir kambur olan ATAK A.Ş.'nin acilen tasfiye edilmesi gerektiğini düşünüyorum" şeklinde konuştu. ATAK A.Ş.'nin yaptığı faaliyetlerin ATO tarafından yapıldığını kaydeden Köylü şunları söyledi: Fuarlara katılıyoruz, özellikle son 2-3 yılda artırdık. Meslek odalarıyla birlikte çalışıyoruz, yurtdışı fuarlarını destekliyoruz. Olabilecek her türlü organizasyonun içerisinde varız. Ama değil Türkiye genelinde, Adana'da dahi ses getirecek bir proje üretilmedi. Şalgamın patenti için başvuruyu dahi ATO yaptı. Portakal Çiçeği Festivali'nde yine ATO var. Yurtiçi veya yurtdışında ticaret odalarıyla ATO olarak ilişkiye geçilse daha iyi olur? 650 bin TL para gitti. Zararın neresinden dönsek kârdır.
LÜBNAN ZİYARETİ TURİSTİK BİR GEZİ
Geçtiğimiz günlerde gerçekleşen Lübnan gezisinin turistik bir gezi olduğunu ileri süren Köylü, "Lübnan heyetini Kasım 2016'da konuk ettik. Bir anlamda iade-i ziyaret olmuş. Katılanlara bakıyoruz. Taahhüt etmelerine rağmen tek kuruş ödemeyen ATB Başkanı Şahin Bilgiç gezilerde en önde gidiyor. Yerel basından bir kişi var. Yani yerel basın yok. Adana ile ilgili ses getirecek, haber yapacak bir gazeteci arkadaşımız yok. Türkiye genelinde bir haber olacak, Türkiye gündemine oturacak bir şey de yok. Anlaşılan gitmişler, gezmişler, yiyip içip dönmüşler" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.