Sırrıberk ARSLAN: Acı ve tatlı bir bayram

  • Güney
  • Perşembe 08.09.2017
İnsanlık tarihi boyunca neredeyse bütün dinlerde olan ve toplumda kardeşlik, yardımlaşma ve dayanışma ruhunu canlı tutup, sosyal adaletin gerçekleşmesine katkıda bulunan bir Kurban Bayramı'nı acısı ve tatlısıyla geride bıraktık.
İbadet niyetiyle usulüne uygun şekilde kesilerek, yaradanın hoşnutluğunu kazanmak amacını taşıyan, kurban kesen tüm okuyucularımızın bu ibadetlerinin kabul olmasını dilerim Allah'tan.
Hazreti Ali'ye sormuşlar. Bayram nedir? Diye
"Müslüman için günahsız geçen her ğün bayramdır'' demiş.
Allah hepimizi günahsız günler geçirmeye, gayretli kullarından eylesin.
Niçin (acı ve tatlı bir bayram ) dedim sevgili okurlar?
Ne yazık ki başta ibadet olmak üzere birçok tatlılığı içinde barındıran bayramlar'da ne yazık ki ülkemizde acıları da birlikte yaşıyoruz.
Hem de kendi elimizde olan nedenlerden dolayı yaşadığımız bu acılar, içimizi daha çok acıtıyor.
Ne Kader, ne alın yazısı, ne de kör talih. Kendi elimizle kendi irademizle hem kendimizi, hem bir başkasını götürüp o kana doymaz trafik canavarına teslim ediyoruz.
Ekonomik, sosyal, kültürel ve eğitim alanında geri kalmış ülkeler dahi ne yazık ki, ne acı bir gerçek ki bu konuda bizden çok ama çok geridirler.
Onca uyarılar, onca tedbirler, onca yaşanmış acılara rağmen bu güzelim tatlı kurban bayramını da acıya boğduk.
İçişleri Bakanlığı bayram tatilinde meydana gelen kazaların acı bilançosunu açıkladığında sizi bilmem ama ben ne diyeceğimi bilemedim.
10 günlük bayram tatili süresince meydana gelen kazalarda 122 vatandaşımız hayatını kaybetmiş. Bine yakın yaralı, milyarlarca liralık milli servetin heba olduğu maddi hasarlar.
Kazaların hiç birinde ama hiç birinde ne yol, ne uygulama, ne doğal şartlar yok olduğuna eminim.
Kazaların yüzde yüzünün sürücü hatasından, daha doğrusu sürücüsünün kendi iradesiyle intihar edercesine uykusuz, alkollü, ehliyetsiz direksiyon başına geçmek ve Hız. Hız. Hız.
Bence ülkemizde yaşanan trafik kazalarını belki tamamen bitirmez ise de çok önemli ölçüde azaltacağını düşündüğüm konu sürücü kurslarında başlıyor. Kurslarda sadece 4 tekeri yürütmeyi, kaldırıp durdurmayı, geri geri nizami park etmeyi öğretmekten, yazılıda sanki makine mühendisi olacakmış gibi adaylara soru sormak yerine adayların psikoloji durumlarını analiz çok ama çok iyi analiz etmeliyiz.
Hayırlı Cumalar
BİZE ULAŞIN