Pazartesi 25.09.2017

Erdemli Yörükleri göç hazırlığında

Yayladan dönüş hazırlığında olan Köselerli Yörükleri için Erdemli Belediyesi yol açtı. Başkan Mükerrem Tollu yaylada yayık yaydı, kepenek giyip keçileri güttü

Yaz aylarında Toroslar'ın 2 bin 200 rakımlı yaylalarına çıkan Erdemli'nin Köselerli Yörükleri dönüş hazırlığına başladı. Erdemli Belediye Başkanı Mükerrem Tollu, Yörükleri yaylada ziyaret ederek sorunlarını dinledi. Tollu, "Erdemli Belediyesi olarak şu anda göç hazırlığında olan Yörüklerimizin dönüş yolculuğu güzergâhındaki yollarını açıyoruz. Biz bu kültürün sürdürülmesi ve yaşatılması için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz" dedi.
KEPENEK GİYİNDİ
Erdemli Belediye Başkanı Mükerrem Tollu, Köselerli Yörüklerini ziyaret ederek, keçi sağdı koyun tüyünden yapılmış 'kepenek' giyip koyun ve keçi güttü. "Yörüklerimiz ülkemizin bel kemiğidir. Hiç devlet desteği almadan ve bize destek verilmiyor deyip ağlamadan ülke ekonomisine katkıları çok büyüktür. Onların yetiştirdiği hayvanlar ülkemizin milli geliri demektir. Burada ciddi bir üretim var" diye konuştu.
TEŞEKKÜR ETTİLER
73 yaşındaki Eşe Geriz ise, "Yörük kültürünü yaşatmak için bizler buradayız. Tüm hazırlarımızı yaparak göç hazırlıklarına başladık. Keçilerimizi sağıyoruz, yoğurt, peynir ve ekmeklerimizi yapıyoruz. Buraya gelerek bizleri ziyaret ettiği için belediye başkanına teşekkür ederiz" dedi.