Orman
Mühendisi İsmail Yanarateş'in ekibiyle birlikte 4 yıllık AR-GE çalışmaları sonucunda ürettiği kalp, küp, yıldız şeklindeki meyve ve sebzeler, katma değeri yüksek ürünlere dönüştü. Türkiye'de ilk ve tek üretilen ürünler iç piyasada lüks otel ve restoranlarda yoğun talep görürken dünyada 2,5 milyar dolar hacme sahip şekilli meyve pazarına ortak oldu.
EL YAKAN FİYAT
Salatalığın tanesi 7, elma ve limon 20, karpuz ve kavun ise 180 liraya satışa sunuldu. Yanarateş, bu pazarın Türkiye'de sektöre dönüşmesi halinde Türkiye çiftçisinin kazanacağına vurgu yaptı. Şekilli meyveleri Türkiye'yle ilk kez tanıştıran Yanarateş, sebze ve meyveleri büyüme aşamasındayken kalıplara yerleştirerek bu şekilleri almalarını sağladıklarını kaydetti.
YOĞUN TALEP
İç piyasada talepleri karşılamakta güçlük çektiklerini vurgulayan Yanarateş, "Özellikle otel ve restoranlar sıkça tercih ediyor. Bu ürünlerle çok şık ve özel dekoratif sunumlar hazırlanabiliyor. Özel ve değişik hediye almak isteyenler, sevgisini farklı şekilde ifade etmek isteyenler tercih edebiliyorlar. Kız istemeye bile kalp karpuz götürmek isteyenler, elma gönderenler oldu" dedi.