Salı 03.10.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 02.10.2017

Güneydoğu ihracatçısı 187 ülkeye ulaşıyor

GAİB’e bağlı bölge illerinden, bu yılın 9 ayında yapılan ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,1 arttı

Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birliklerine (GAİB) bağlı bölge illerinden, bu yılın 9 ayında yapılan ihracatın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,1 arttığı bildirildi. GAİB Koordinatör Başkanı Abdülkadir Çıkmaz, yaptığı açıklamada, ocakeylül döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3,1 artışla 5 milyar 880 milyon 132 bin dolarlık ihracatın kayda alındığını belirtti. Çıkmaz, bölge ihracatında Ortadoğu ülkelerinin yüzde 54 payla öne çıktığını söyledi.
GURUR VERİCİ
AB ülkelerinini yüzde 18,5 payla ikinci olduğunu kaydeden Çıkmaz, "187 ülkeye ihracat gerçekleştirildi, bu ülkelerden Irak, ABD, Suriye, Suudi Arabistan, İran, İtalya, Almanya, İngiltere, İsrail ve Belçika bölgemiz ihracatında ilk sıralarda yer alan ülkelerdir. Dünyanın 187 ülkesinde var olmak bizim için gurur vesilesidir. Bu ülkelerde Türk menşeili ürünleri görmenin ve Türk markalarının farklı pazarlarda varlığına şahitlik etmenin mutluluğunu yaşıyoruz" dedi.
HALI, KUMAŞ, İPLİK
Gaziantep'in de eylül ayında 522 milyon 745 bin dolarlık ihracat yaptığını belirten Çıkmaz, halı, kumaş, iplik, değirmencilik ürünleri, pastacılık ürünleri, plastikler ve mamulleri, bitkisel yağlar, demir çelik mamulleri, dış giyimle diğer gıda müstahzarlarının bölgeden en çok ihracatı gerçekleştirilen ürünler olduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.