Perşembe 30.11.2017

Savunmada yerlileşme oranı yüzde 60’ı geçti

Adana’da düzenlenen savunma sanayisi toplantısında konuşan Müsteşar Yardımcısı Celal Sami Tüfekçi, savunma sanayisinde yerlileştirme oranının yüzde 60’ları geçtiğini söyledi

Savunma Sanayi Müsteşarlığı ve Adana Sanayi Odası işbirliğiyle düzenlenen toplantıda, sektörün öncü kuruluşları Aselsan, Türk Havacılık ve Uzay Sanayi, Havelsan, Roketsan ile Adanalı sanayiciler bir araya geldi. Toplantıya Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Celal Sami Tüfekçi ve Aselsan Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. İbrahim Özkol ve sektör temsilcileri katıldı. Savunma Sanayi Müsteşar Yardımcısı Celal Sami Tüfekçi, savunma sanayisinde yerlileştirme oranının yüzde 60'ları geçtiğini belirtti. Tüfekçi, bu oranın gurur verici olduğunu ancak yeterli olmadığını söyledi. Savunma sanayisinde yerlileşmenin mümkün olduğunca yükseltilmesini, dışa bağımlılığın azaltılmasını hedeflediklerini kaydeden Tüfekçi, ana firmalara tedarik hiyerarşisinde yan sanayiyi kullanmaya teşvik ettiklerini ifade etti.
KÜMELENME ÖNERİSİ
Adana'nın ve diğer illerin savunma sanayi sisteminden daha yüksek pay almasını istediklerini belirten Müsteşar Yardımcısı Tüfekçi, "Sanayicilerimizin savunma sanayisinden yararlanabilmesi için bir araya gelerek kümelenmeler oluşturulması çok büyük önem arz etmektedir. Ortak paydamızı ve vatanımızı düşünerek tüm sanayiciler, bu sanayileşmeden daha fazla pay almak için daha büyük işbirlikleri kurmalıdır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.