Adana'da
girişimci bir iş kadınının fikriyle üretilen şırdan maskotların satışları, sosyal medyada hızla yayılan espriler nedeniyle 10 kat arttı. Reklamcı işkadını Efsun Tekyeten, "Şekli itibarıyla enteresan olduğu için bilmeyenler 'şırdan nedir' diye soruyor. Yaramaz sosyal medya sayfaları da 'Gerçeği 8 lira, maskotuna niye 10 lira verelim' diyor. Yaşadığımız tek sorun, stoklarımızda şırdan maskotu kalmaması" dedi. Reklamcı Tekyeten'in girişimleriyle 2 yıl önce 'Adana İşi' markasıyla üretilen hediyelik eşyaların yelpazesi her geçen gün genişliyor. Adana'nın yöresel sözleri ve görselleriyle bardak, magnet, anahtarlık, tişört, saat, heykel, bardak altlığı gibi ürün yelpazesine kebap, mumbar ve şırdan da eklendi. Önceliği ticaret olmayan bir marka oluşturduklarını kaydeden Tekyeten, "Ürünlerimiz, yurt içinde ve yurt dışında Adana'ya sempatisi olan, Adanalı dostları olan insanlar tarafından da ilgi görüyor" dedi.