Çarşamba 20.12.2017

Geleceğin işadamlarına küresel rekabet tüyoları

GİAD Akademi’nin konuğu olan Prof. Dr. Kerem Alkin, geleceğin işadamlarına küresel rekabetin temel kuralları ve Türkiye’nin Avrasya’daki yeni konumunu anlattı

Çukurova GİAD'ın Management Business Academy (MBA) Projesi için Adana'ya gelen Prof. Dr. Kerem Alkin, geleceğin işadamlarına "Önümüzdeki 25 yılda küresel ekonomi politikte yeni trendler, küresel rekabetin temel kuralları ve Türkiye'nin Avrasya'daki yeni konumu" konularında bilgi aktardı. Dünya ekonomisindeki gelişmeleri aktaran ve önümüzdeki 25 yıllık için beklentilere değinen Prof. Dr. Alkin, dünyada yapılan tüm araştırmalarda Türkiye'nin dünya ekonomisinde 12 ile 14'üncü sıralar arasında yer aldığını kaydetti.

NÜFUS POTANSİYELİ
Tüm ülkelerin dünya mal ve hizmet üretiminde belirli değişiklikler yaşayacaklarına değinen Alkin, Türkiye'nin genç nüfusunun artmaya devam etmesi nedeniyle önemli potansiyele sahip olduğunu, ancak 2030 yılından sonra gelişen ekonomisi ile birlikte doğurganlıkta ciddi yavaşlama göstermesinin öngörüldüğünü aktardı. 2060'da nüfus hızı durma noktasına gelmesiyle birlikte genç nüfusun kalmayacağını da bildiren Alkin, şöyle konuştu:

ANLAYIŞ DEĞİŞİKLİĞİ
"Türkiye'nin sıçrama yaparken ortalama yaşam standardı artacak ekonomi olarak artık çözüm üreten bir ülke olması gerekiyor. Ar-Ge'ye verilen teşvikler çok ciddi rakamlar olmasına rağmen yeterince sonuç alamıyoruz. Mal üretimi ile ilgili teşvik dünyada bitti, herkes artık çözüm üretenlere teşvik veriyor. Türkiye bütün teşvikleri 'output'a doğru vermeye başlarsa uçar. Çalışan nüfusun proaktif, üretken olduğu, üretimin içerisinde görev aldığı bir format oluşturmamız lazım."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.