Pazar 16.12.2018
Son Güncelleme: Pazar 16.12.2018

Tuncer: Bu toprakları markalaştırmalıyız

Hasan Kalyoncu Üniversitesi’nde ünlü reklam ve blog yazarı Selim Tuncer’in öğrencilerle tecrübelerini paylaştı. Tuncer, “Bu toprakları kültür ve sanatla markalaştırabiliriz “ dedi

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) İletişim Fakültesinde, ünlü blog yazarı Selim Tuncer'in 'Soyut Şeylerin Ekonomisi' konferansı düzenlendi. HKÜ İletişim Fakültesi cep sinemasında düzenlenen konferansa iletişim fakültesi öğretim üyeleri ve öğrencileri katıldı. Sosyal medya alanında; reklam, marka, imaj ve görsellik konularının öneminin vurgulandığı "Soyut Şeylerin Ekonomisi'' söyleşisini reklam ve blog yazarlığı alanında uzman Selim Tuncer yaptı.
DENEYİMLERİNİ PAYLAŞTI
Katılımcılara, kültür ve marka ekonomisi hakkında bilgiler veren Tuncer, yaşadığı tecrübeleri ve alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları da kendisini dinleyenlerle paylaştı. "Kavramların ve kültürün, reklamda çok önemli bir yeri vardır" diyen Tuncer, örnekler üzerinden reklamcılığın önemine dikkat çekti. Selim Tuncer, "Reklamcılığın harcı duygu ve hikâyeler, reklamlar ancak hikâyelerle ve duygularla yaşıyor. Bu son 15 senedir keşfedildi. Ben bunu daha öncesinde de söylüyordum. Hikâyesiz marka olmaz. İnsan algısı böyle çalışır. Dünyada ilk 500'e giren bir markamız olmalı, ilk sıralamaya giren reklamlar, kültürü reklama empoze eden ya da finansal yönden iyi olan ülkelerin reklamlarıdır" dedi. "Reklamını iyi yapan ülkelerin kavramları iyi araştırmış olmaları ve daha detaycı şekilde düşünmüş olmaları, onları bir adım öne taşıyor" diye konuşan Tuncer, "Marka bu sebepten dolayı ön plana çıkıyor. Marka deyince aklımıza gelmesi gereken ilk kavram, soyut şeyleri inşa etmekle olayların başlayacağıdır. Öncelikle bu toprakları markalaştırmalıyız, bunu da ancak kültür ve sanatla gerçekleştirebiliriz" diye konuştu. Tuncer, "Kültürel serveti kültürel sermayeye dönüştürebilmeli, yattığı yerden çıkartıp yücelttiğimiz soyut değerleri, ürün ve hizmetlerimize yükleyebilmeliyiz. Bu farkındalığı yaratmak amacıyla çalışmalarımızı yürütmeliyiz" dedi.
KÜLTÜR VE KAVRAMLARI İYİ BİLMELİYİZ
Öğrencilere yaşam tecrübelerinden sıkça bahseden Tuncer: "Markaların reklama dönüşmesi ve iyi bir reklam olabilmesi için kültür ve kavramları iyi bilmeliyiz. Soyut şeyleri inşa ederken evrensel boyutlara bakmalıyız'' dedi. Tuncer daha sonra HKÜ İletişim Fakültesi Öğretim Üyeleri ve Öğrencileriyle hatıra fotoğrafı çektirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.