Pazar 24.03.2019

Ekonominin kalbi Adana’da attı

Çukurova GİAD Başkanı Sakarya, “Küresel sistemin gündemindeki konu başlıklarını tartışmayı sürdüreceğiz” dedi. Prof. Dr. Daron Acemoğlu kaliteli büyümeyi anlattı

Adana'da Çukurova Genç İşadamları Derneği'nin (Çukurova GİAD) organizesi ile gerçekleştirilen 5'inci Çukurova Zirvesi, ekonomi alanında dünyaca tanınan önemli isimleri bir araya getirdi. Uluslararası alanda ses getiren Adana'da tek olan zirvede, Türkiye ekonomisinin yeniden yapılanma ve zihinsel dönüşüm süreci değerlendirildi. Çukurova Üniversitesi Kongre Merkezi'nde yapılan zirveyi, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı ve Cumhur İttifakı Adayı Hüseyin Sözlü, MHP Adana Milletvekili Ayşe Sibel Ersoy, Çevre ve Şehircilik Eski Bakanı Fatma Güldemet Sarı, Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç, Adana Ticaret Odası Başkanı Atila Menevşe, çok sayıda sektör temsilcisi, iş insanları , dernek üyeleriyle birlikte yaklaşık bin kişi izledi. Zirvenin açılış konuşmasını yapan Çukurova GİAD Başkanı Ömer Faruk Sakarya, Türkiye ekonomisinin bugünü ve geleceği adına pek çok adımı değerlendirdiklerini ifade ederek, "Stratejik sektörlerde yatırımların hızlandığı, yatırımların finansmanı adına yepyeni modellerin devreye girdiği, sermaye piyasasının derinleştiği, ulaştırma, lojistik, enerji gibi vazgeçilmez başlıklarda pek çok çalışmayı takip ediyoruz. Bu süreç, binlerce yıldır üretimin ve ticaretin beşiği konumunda olan Çukurova'dan da yeni başarı hikayeleri çıkarmamız gerektiği anlamına geliyor" dedi.
"KÜRESEL SISTEMIN GÜNDEMINDEKI KONU BAŞLIKLARINI TARTIŞMAYI SÜRDÜRECEĞIZ"
Çukurova GİAD olarak son 7 yıldır Türkiye ekonomisinin yeniden yapılanma ve zihinsel dönüşüm sürecine, gerçekleştirdikleri konferans, panel, araştırma ve raporlarla katkı sunduklarını dile getiren Sakarya, "Bugüne kadar uluslararası ölçekte önemli isimleri Adana'da ağırlayarak, Çukurova'dan tüm Türkiye'ye önemli tespitleri, önemli fırsatları, kritik önerileri aktarabildiğimiz bir platform olmayı başardık. Türkiye için nitelikli insan kıymetleri yetiştirmek adına, akademik programları hayata geçirdik. Önümüzdeki dönemde de, küresel sistemin gündemindeki önemli konu başlıklarını, Türkiye açısından bu konu başlıklarından doğacak fırsatları konuşmayı, tartışmayı, aktarmayı sürdüreceğiz" diye konuştu. Gazeteci Hakan Güldağ'ın moderatörlüğünde Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü Dr. Şeref Oğuz ve Habertürk Yazarı Abdurrahman Yıldırım'ın konuşmacı olarak katıldığı, "2019 Küresel ve Bölgesel Belirsizliklerin Ortasında Türkiye Ekonomisi" konulu panel gerçekleştirdi. Panelde, dünyanın küreselleşmeden kaynaklanan ekonomik ve jeopolitik değişiminden bahsedildi.
?TÜRKİYE EKONOMİSİNİN GELECEĞİ
Zirvenin son bölümünde ise 'Dünyada En Çok Alıntı Yapılan İlk 10 Ekonomist' arasında gösterilen Massachusetts Teknoloji Enstitüsü İktisat Profesörü Daron Acemoğlu, "Global Ekonomide 2019 Beklentileri ve Türkiye" konusuyla katılımcılarla buluştu. Türkiye ekonomisinin geleceğiyle ilgili değerlendirmelerde bulunan Acemoğlu, 'Yüksek Kaliteli Büyüme" ile ilgili sunum gerçekleştirdi. Acemoğlu, GSMH'nın istihdam artışına etkisi, sanayi, ticaret ve farklı sektörlerdeki çalışanların yeteneklerini doğru kullanabilecekleri istihdam büyümesine yol açıp, iş yaratılması, belli bir gruba değil tüm grubu etkisi altına alacak ücret artışı, eğitim ve sağlık yatırımların doğru yapılmasının yüksek kaliteli büyümenin ana unsurlarından olduğuna değindi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.