Çarşamba 10.07.2019

Öğrencilerin sanal dünya alışkanlıkları irdelendi

YAKIN Doğu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğretim görevlileri Yrd. Doç. Doktor Ayşe Gözde Koyuncu, Yrd. Doç. Barış Koyuncu ile Uz. Tijen Zeybek, "Ortaokul Öğrencilerin Dijital Oyun Bağımlılığı Seviyeleri" başlıklı araştırmalarını VI. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi'nde sundular. Ankara Üniversitesi'nde paneller ve atölye çalışmaları ile düzenlenen kongrede, Yakın Doğu Üniversitesi öğretim elemanları ,Yakın Doğu Ortaokulu öğrencilerinin internet kullanma ve dijital oyun oynama alışkanlıkları hakkında yaptıkları araştırma sonuçlarını sundular. Araştırmaya katılan öğrencilerin % 22.3'nün dijital bağımlılık eğilimi gösterdikleri gözlemlenen araştırmada, erkek ve kız öğrenciler arasında dijital oyun bağımlılığı eğiliminin farklılık gösterdiği ortaya çıktı. Araştırmada, erkek öğrencilerin dijital oyun bağımlılığı geliştirme eğilimlerinin kızlara kıyasla daha fazla olduğu ve okul başarısı arttıkça dijital ortamda geçirilen zamanın azaldığının tespit edildiği vurgulandı. Yakın Doğu Üniversitesi öğretim elemanlarının kongrede sundukları "İnternet Kullanma ve Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları" konulu araştırmanın katılımcılar tarafından ilgi ve merakla karşılandığı kaydedildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.