Giriş Tarihi: 23.8.2019

Antep fıstığında hedef büyük

Antep fıstığında dolaylı destek yerine fındıkta olduğu gibi doğrudan ürün desteği verilmesi istendi

Gaziantep Fıstık Sanayicileri Derneği Başkanı Neşet Uçar, önceden daha çok çerez olarak tüketilen Antep fıstığının artık bir sanayi ürünü olduğunu söyledi. Şu an sadece 10 büyük firmanın aylık Antep fıstığı tüketiminin bin ton civarında olduğunu anlatan Uçar, "Yani Antep fıstığı artık sanayicinin de vazgeçilmezi. Dolayısıyla tüketim önceye göre çok fazla" dedi. Uçar, Antep fıstığında geleceğin oldukça iyi göründüğünü ve geçen yıl 220 bin ton rekolte elde edildiğini ifade ederek, "Antep fıstığında ağaç sayısı tahmin edilemeyecek kadar artıyor. Yaklaşık 10 yıl sonra 400 bin ton Antep fıstığı rekoltesi elde edebiliriz. Yani şimdikinin 2 katına ulaşabiliriz. Üretici, Antep fıstığına ilgisini artırıyor çünkü Antep fıstığı çoğu tarım ürününe göre çok fazla getiri sağlayan bir ürün olarak dikkati çekiyor" dedi. Antep fıstığının geleceği adına da bazı düzenlemelerin yapılması gerektiğine işaret eden Uçar, "Antep fıstığına dolaylı destek değil de tıpkı fındıkta olduğu gibi doğrudan ürün desteği verilmesi gerekiyor. Ürünün kilogramı başına belirli bir ücretin verilmesini sağlamalıyız. Böylelikle kayıt dışılık da önlenmiş olur. Mahsul ürün alımını da artırmış oluruz. Dünya standartlarında ağaç başına 11-12 kilo ürün alınırken bizdeki ortalama 5-6 kilogram görünüyor. Teşvik düzenlemesiyle bazı sorunları aşabileceğimize inanıyoruz" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.