Perşembe 27.02.2020

Müzelerin ziyaretçi sayısında patlama

Gaziantep’teki müzelerin ziyaretçi sayıları Ocak ayında yüzde 43 oranında arttı. Şehirdeki otellerde konaklayan kişi sayısı da yüzde 6,3 yükseldi

Gazıantep'e gelen yerli ve yabancı turist sayısında 2019 yılı ve 2020 Ocak ayında gözle görülür bir artış yaşandı. Kentteki 3 büyük müzeyi 2018 yılında 287 biin kişi ziyaret ederken, ziyaretçi sayısı 2019 yılında yüzde 40 artarak 403 bin kişiye ulaştı. 2020 yılının Ocak ayında ise ziyaretçi sayısı onceki yılın aynı dönemine göre yüzde 43 oranında arttı. En çok müze ziyareti 2019 yılında 356 bin kişi ile Zeugma Müzesi'ne gerçekleşirken bu müze geçen yıl ile kıyaslandığında ziyaretçi sayısını yüzde 33 oranında artırdı. En yüksek artış oranı ise 2019 yılında bir önceki yıla ge ziyaretçi sayısını yüzde 41 oranında artıran Arkeoloji Müzesi'ne ait. Gaziantep'i ziyaret eden turist sayılarındaki genel artış işletme belgeli otellerdeki toplam konaklama rakamlarına da yansıdı. Otellerde 2018 yılında 676 bin kişi konaklarken bu rakam 2019 yılında 719 bin kişiye ulaştı. 2020 yılının Ocak ayında ise bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 22 oranında bir artış yaşandı. 2019 yılında toplamda 125 bun yabancı turistin konakladığı Gaziantep'e gelen yabancılar sırasıyla Irak, Suriye, Almanya, İtalya ve Amerikalı turistlerden oluşurken 2020 yılında GastroAntepFest ve Teknofest gibi büyük organizasyonların etkisiyle ziyaretçi sayılarındaki artışın hızla devam etmesi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.